Nokia proto bude pokračovat ve svém programu snižování nákladů, i kdyby ekonomika začala vykazovat známky zlepšení. Podniku vznikla vůbec první čtvrtletní ztráta před zdaněním, a chce proto o více než 700 miliónů eur snížit náklady divize, která mobily vyrábí.

"Je skutečně příliš brzy na závěry, zda spotřebitelská poptávka dosáhla dna," řekl Simonson. Podle něj se nedá předpovědět ani to, jak se oživení bude projevovat.

O nové mobily není zájem

Během prvních tří měsíců letošního roku prodej mobilních telefonů v meziročním srovnání poklesl o 13 procent na 245 miliónů zařízení. Analytici odhadují, že všem pěti největším výrobcům telefonů spadly prodeje. Jen iPhonu od Applu se dařilo, polepšil si meziročně o 123 procent.

Krize také zamíchala s rozsahem jednotlivých společností na trhu. Například největší Nokia si pohoršila o tři procenta, přičemž drží 38procetní podíl na trhu. Zájem o mobily finské společnosti spadl o 19 procent na 115,5 miliónu prodaných zařízení.

Vůbec nejhůře však dopadla Motorola a Sony Ericsson. Motorola si pohoršila o 46 procent na 14,7 miliónu prodaných mobilů. Hned za ní je Sony Ericsson, který zbrzdil o 40 procent. Jeho zařízení si koupilo 14,5 miliónu lidí.