Obtížnost uvedení mobilu do chodu odrazuje 85 procent respondentů a 95 z nich by používalo více jeho funkcí, kdyby jejich nastavení bylo snazší.

"Moderní telefony toho umějí hrozně moc, ale lidé paradoxně tyto možnosti příliš nevyužívají," řekl Matthew Bancroft, mluvčí firmy Mformation, která průzkum provedla. Lidi podle něj obtěžuje volat operátorovi nebo hledat pomoc na internetu.

Od snahy využívat telefony k více věcem odrazují uživatele podle Bancrofta i špatné zkušenosti: "Když daná aplikace jednou dvakrát nefunguje, prostě ji nepoužívají a už se o to víckrát nepokusí," řekl.

Přečtěte si také: Dotekové displeje odcizují elektroniku slepým lidem

Jeho slova potvrdilo 61 procent dotázaných. Nastavení nového telefonu by podle Bancrofta mělo trvat jen asi patnáct minut, ale mnozí lidé nad tím stráví hodinu.

Většina z nich by chtěla používat internet, číst e-maily a posílat fotky, ale složitost moderních telefonů je často zaskočí. Podle Bancrofta by měla situaci řešit změna standardů nastavení základních operací u těchto telefonů.