Pozici jedničky si ve čtvrtletí udržela finská Nokia, která svůj podíl mírně zvýšila na 41 procent. Korejský Samsung Electronics zůstal druhý se 16 procenty, a také si polepšil. Americká Motorola sice zůstala třetí, ale její podíl klesl pod deset procent. "Poptávka zůstala silná na mladých trzích, zejména v Africe a Asii," uvedla Strategy Analytics.

Jejich zpráva zdůraznila, že korejské firmy LG a Samsung si vedly velmi dobře, protože jejich odbyt rostl až čtyřikrát více než průměr trhu. Pro Motorolu je nebezpečným rivalem zejména LG, protože jeho podíl vzrostl na 8,6 procenta. Ještě na konci loňského roku měl LG podíl 7,2 procenta. Podle Strategy Analytics měla Nokia na trhu 116 miliónů mobilů a podíl díky tomu zvýšila na 41 procent.

Sama Nokia ale minulý týden uvedla, že prodala 115 miliónů a že jí podíl klesl na 39 ze 40 procent za předchozí čtvrtletí. Strategy Analytics upozorňují, že v USA podíl Nokie klesá. Průzkumová agentura předpovídá, že se ve druhém čtvrtletí roku prodá 290 miliónů mobilů. Proti stejnému čtvrtletí minulého roku je to o 12 procent více.