Hlavní obsah

Metaverse láká také Microsoft. I proto se odhodlal k miliardové herní akvizici

O metaversu – tedy virtuálním vesmíru, který by jednou mohl nahradit internet – se nejčastěji mluvilo ve spojení se společnostní Meta, která stojí za sociální sítí Facebook či herním studiem Epic Games. Vlastní plány s metaversem má podle všeho také americký Microsoft.

Trailer ke hře Call of Duty: Black Ops Cold WarVideo: archiv tvůrců

 
Článek

Vyplynulo to na povrch, když zástupci Microsoftu minulý týden oznámili, že za 68,7 miliardy dolarů (zhruba 1,5 bilionu Kč) koupí herní studio Activision Blizzard.

Americký softwarový gigant se tak nově stane majitelem celé řady zvučných jmen herního světa – zmiňme alespoň Call of Duty, World of Warcraft, Diablo, Candy Crush, Tony Hawk, Diablo, Overwatch, Spyro, Hearthstone, Guitar Hero, Crash Bandicoot a StarCraft.

Upoutávka na hru Spyro Reignited TrilogyVideo: Activision

„Usilovně investujeme do prvotřídního obsahu, komunity a cloudu, abychom zahájili novou éru her, která staví hráče a tvůrce na první místo,“ prohlásil šéf k akvizici Microsoftu Satya Nadella.

Následně doplnil, že plány amerického podniku sahají právě až do virtuálního vesmíru. „Hry jsou dnes nejdynamičtější a nejnapínavější kategorií zábavy napříč všemi platformami a budou hrát klíčovou roli ve vývoji platforem metaverse,“ podotkl Nadella.

Žádné bližší detaily o plánech s metaversem ale zatím nechtěl prozradit.

Foto: Charles Platiau, Reuters

Generální ředitel Microsoftu Satya Nadella

Největší herní koupě všech dob. Microsoft dá 1,5 bilionu za vydavatele Call of Duty či Warcraft

Hry a herní systémy

Co chystá Epic Games a Meta

Epic Games pracuje na novém virtuálním světě, který bude sloužit k prezentaci produktů i hraní her, už od loňského roku.

S vlastním metaversem se bude snažit uspět také společnost Meta, jak její zakladatel Mark Zuckerberg prozradil před loňskými letními prázdninami. Na podzim dala společnost celému plánu reálnější obrysy. Bude se snažit postupně přijmout 10 000 lidí v Evropě, kteří budou v následujících deseti až 15 letech pracovat na tvorbě virtuálního vesmíru.

Microsoft zaplatí za studio Activision Blizzard 68,7 miliardy dolarů (zhruba 1,5 bilionu Kč). Po úspěšném dokončení celého obchodu by se měl americký softwarový gigant proměnit v třetí největší herní firmu na světě, alespoň tedy co se tržeb týče. Zařadí se tak těsně za společnosti Tencent a Sony. Obchod ale musí ještě posvětit regulační orgány.

Epic chce virtuální svět, Facebook rovnou celý vesmír

Hry a herní systémy

Může se vám hodit na Zboží.cz:

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám