Hlavní obsah

E-sport je v Česku stále populárnější, konkuruje televiznímu vysílání

Novinky, lez

Popularita e-sportu neustále roste. A to nejen mezi samotnými hráči, ale také díky fanouškům, kteří zvládnou sledováním hraní her trávit podobný čas jako u televizního vysílání. Tedy v praxi klidně i několik hodin denně. Vyplývá to z průzkumu na českém trhu, který realizovala mediální společnost Axocom.

Foto: Profimedia.cz

E-sport láká především mladší ročníky.

Článek

V průměru stráví lidé sledováním televizního vysílání 3 hodiny a 45 minut. Někteří fanoušci vydrží klidně stejnou dobu – nebo dokonce ještě delší – také u obrazovek sledováním gamingu, i když průměrná čísla hovoří spíše o poloviční době.

Na YouTubu je průměrná doba sledovanosti podle průzkumu 135 minut denně, na Twitchi je to pak 122 minut. Číslo u poslední zmiňované platformy je sice nižší, nicméně vyžaduje přímou sledovanost, neboť tato herní platforma slouží především k živému vysílání.

Hry jsou miliardový byznys

„E-sport není sice zastoupen v takové míře v televizi, nejčastěji je dostupný na YouTubu nebo specializovaných platformách typu Twitch, nicméně tamní sledovanost dosahuje v průměru více než dvě hodiny denně,“ upozornila Erika Luzsicza, ředitelka společnosti axocom.

Podle ní se počet fanoušků gamingu v tuzemsku blíží půl milionu, přičemž 75 % z nich je ve věku 16 až 34 let. Drtivou většinu z nich tvoří muži, nicméně žen je necelých 20 procent. Nejčastěji sledují Češi turnaje a profesionální hráče na mobilu (63 %), zhruba třetina pak používá stolní počítač (34 %) a jen 3 % diváků k tomu používají tablety či jiná zařízení.

Tajemstvím není ani to, že videohry jsou miliardový byznys. Celosvětové tržby videoherního průmyslu se v letošním roce zvýší o téměř deset procent na 152,1 miliardy dolarů (3,5 bilionu Kč) a v růstu budou pokračovat také v následujících letech. V roce 2022 by tak měly dosáhnout 196 miliard dolarů. Předpověděla to analytická společnost Newzoo.

Může se vám hodit na Seznamu:

Reklama

Výběr článků

Načítám