O čem je a co vše lze dělat v pátém díle Grand Theft Auto nemá cenu psát. Vše jsme podrobně popsali v recenzi pro staré konzole PlayStation 3 a Xbox 360. Nyní se zaměříme na nově vyšlou verzi pro osobní počítače. Ta obsahuje vše, co bylo a postupem vyšlo jak na staré konzole, tak i nové. [celá zpráva]

Hráči si mohou užívat tzv. Heist misí, kde spolu s dalšími hráči plánují, jak například vykrást banku či osvobodit požadovanou osobu z vězení. Už jen tyto samotné mise rozšiřují obsah aktivit, které hráč může v pátém díle dělat, o solidních několik hodin zábavy. Samozřejmě nejsou majitelé osobních počítačů ani ošizeni o možnost přepnout hru do osobnějšího pohledu z první osoby, jež přišla minulý rok s verzí pro nové konzole PlayStation 4 a Xbox One.

Sympatický lupič Michael

Sympatický lupič Michael

FOTO: David Ryneš, Novinky

Největší novinkou je však tzv. Rockstar Editor. V něm lze pořizovat záběry přímo z hraní a následně je sestříhat, podbarvit hudbou, otitulkovat a poslat ven do světa na sociální síť Rockstaru. Možnosti v něm jsou neskutečné a hráč tak může ovládat několik kamer, měnit modely postav a sestříhat si tak klidně krátký film.

Teď to hlavní. Jak se tedy povedla konverze na osobní počítače? Ano, povedla. Jako první je nutno podotknout, že vývojáři ze studia Rockstar si dali s konverzí obrovský kus práce. Možností, které může hráč nastavit a změnit, je doopravdy tuna. Už jen samotná obrazovka s nastavením ovládání, kde se může nastavit citlivost myši zvlášť jak pro pěší pohyb, pohyb ve vozidle či ve vzduchu nebo pod vodou, potěší nejednoho hráče. To pravé však přijde, jakmile se hráč dostane do nabídky s nastavením grafiky.

Vždy když je západ slunce, tak to svádí k pořízení snímku

Vždy když je západ slunce, tak to svádí k pořízení snímku.

FOTO: David Ryneš, Novinky

Zde si hráč může nastavit doopravdy všechno. Vedle těch klasičtějších nastavení, jako je vertikální synchronizace, kvalita textur, efektů či vyhlazování a filtrování, se zde také nachází nastavení dohledu do dálky, zahuštění ulic lidmi a vozidly. Vše má samozřejmě přímý dopad na výkon, jak titul hráči poběží, a pro orientaci zde slouží metr, který měří využití videopaměti grafické karty stejně, jako tomu bylo u třetího Maxe Payna a následně benchmark.

Rozhodně také smekáme před ovládáním hry. Rozložení kláves není nijak krkolomné, snad kromě výjimky, a to ovládání vozidla v letu. Nejvíce nás z toho však potěšila možnost plynulého přepínání mezi klávesnicí s myší a herním ovladačem. Hra automaticky detekuje, na čem hráč mačká tlačítka, a podle toho přizpůsobuje rozhraní hry.

Špinavé ulice Los Santos

Špinavé ulice Los Santos

FOTO: David Ryneš, Novinky

Jediné, co by se dalo konverzi vytknout, je nekonzistentnost textur či modelů na některých místech v Los Santos. Naštěstí si toho běžný hráč skoro vůbec nevšimne, čeho si však všimnout lze, je doskakování předmětů. I přes nejvyšší možné nastavení dohledu si tohoto lze všimnout celkem jednoduše, a to hlavně při letu stíhačkou či při rychlé jízdě po dálnici. Keře, cedule a jiné objekty okolo vyskakují a ruší tak pocit imerze. Hráčům, kteří se častěji přepínají na plochu, také doporučíme hrát hru spíše v okně, jelikož si hra s alt+tabováním moc dobře nerozumí a může to zapříčinit dlouhé nahrávací časy.

Hráči tak nemůžou být šťastnější. Verze pro osobní počítače splnila veškerá očekávání a možná je i předčila. Je vidět, že když se investuje hodně času do vývoje, tak vývojáři dělají kouzla. Kdyby takovou péči do konverzí dávali veškerá herní studia, tak by nejeden hráč byl šťastnější.

HODNOCENÍ: 10/10

Může se Vám hodit na službě Zboží.cz: