„V současné době intenzivně řešíme nekompatibilitu zařízení Microsoft Xbox One s naším pevným internetem, v jejímž důsledku dochází k omezení některých funkcionalit,“ uvedla na dotaz Novinek Lucie Jungmannová z tiskového oddělení O2.

„Kolegové z technické podpory na odstranění problému intenzivně pracují – podařilo se jim odhalit příčinu a nyní pracují na jejím odstranění. Věříme, že k vyřešení situace dojde v co nejkratší době, zatím bohužel nemohu sdělit konkrétní datum. Zákazníkům se za komplikace velmi omlouváme,“ doplnila Jungmannová.

Změna nastavení nepomůže

Další dva operátoři, kteří nabízejí připojení k internetu přes pevnou linku, však podobné problémy nezaznamenali. „Žádné problémy s připojením zákazníků jsme nezaznamenali,“ řekla Novinkám mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová.

To samé uvedla také mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová. „Pro zajištění fungování Xbox One je někdy zapotřebí zapnout funkci UpnP. Některé hry na Xbox ONE, Xbox 360, ale i PS3/PS4 vyžadují NAT 1, maximálně NAT 2. V tomto případě je zapotřebí interní IP adresu herní konzole zařadit do DMZ. Obě funkce se nastavují v modemu,“ poradila hráčům Kemrová.

Toto nastavení však podle ohlasů majitelů Xboxu One lidem využívajícím připojení od O2 nepomůže.