Hlavní obsah

Nejočekávanější střílečka roku: Destiny slibuje návykovou hratelnost

Novinky, ryn

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vývojáři kultovní série Halo přinášejí jednu z nejočekávanějších stříleček tohoto roku. V Destiny hráči svedou boj o záchranu zbytků lidstva s daleko silnějším nepřítelem z vesmíru. Boj to tedy rozhodně nebude snadný. Mají se hráči ale skutečně na co těšit?

Upoutávka na hru DestinyVideo: Bungie

 
Článek

Všechno začalo, když lidstvo objevilo na Marsu obří, tajemnou entitu zvanou Cestovatel. Tato masivní konstrukce pomohla lidstvu dosáhnout obrovského technologického pokroku. Nastalo tzv. Zlaté období.

Lidstvo začalo osídlovat nové planety, prodloužilo svůj životní cyklus a ocitlo se na vrcholu. Poté však přišel Kolaps kvůli silnému nepříteli zvanému Temnota, který zatlačil Cestovatele na Zem, a spolu s přeživšími postavili poslední město na Zemi přímo na místě, nad kterým se Cestovatel vznáší. Nyní, přibližně sedm set let od současnosti, jsou však podrobnosti o Zlatém období, Kolapsu a souboji s Temnotou zapomenuty a jsou z nich pouze legendy. A tak musí lidstvo ve svém posledním boji odrazit útoky Padlých a doufat, že jsou nekonečné boje u konce.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Destiny

V Destiny se hráč ujímá role tajemného Strážce, který jako jeden z mála může ovládat neznámou moc pojmenovanou Světlo. Každý strážce s touto schopností zachází trochu jinak, ale díky možnosti s ní pracovat je předurčen k boji s Temnotou, která se rozpíná celým vesmírem. Strážce je oživen malým robůtkem tzv. Duchem – ten ho doprovází na každém kroku.

Strážci jsou rozděleni do tří tříd. Titán, Lovec a Černokněžník. Každá třída má rozdílné speciální schopnosti a vybavení. Titán skáče s obrovskou silou přímo na bojiště, kdy rozsahem ničí vše okolo, Lovec tasí svůj neskutečně silný revolver, který šeptá na dobrou noc i těm nejnebezpečnějším protivníkům, a Černokněžník vytváří silné magické bomby. Každá z těchto tříd si na patnácté úrovni odemkne ještě druhou podtřídu. Titán tak získá pro sebe a své spolubojovníky nezničitelný štít, Lovec místo revolveru vytasí nůž oplývající tou nejtajemnější silou a Černokněžník posílí sebe a ostatní strážce kolem sebe.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Destiny

Titul se jinak hraje jako klasická kooperační střílečka z prvního pohledu s RPG prvky. Některé schopnosti, mise nebo chození po centrále na Věži nabízejí i třetí pohled. Hráč sám, nebo v partě s kamarády či s cizími lidmi, vybírá mise, které bude hrát. Plnění misí a zabíjení nepřátel dává hráči zkušenosti, kdy po určitém počtu povýší na další úroveň a odemyká si schopnosti, které přísluší jeho třídě, za kterou hraje.

Poté, co hráč udělá všechny mise na planetě, se mu odemknou tzv. Patrol mise, kdy jezdí po povrchu a plní úkoly zadávané skrze majáky. Na určité úrovni se mu také odemknou tzv. Striky, které se plní ve skupince tří hráčů a nabízejí, jak velkou výzvu a intenzivní souboje, tak i zajímavé odměny. Jakmile hráč dosáhne 20. úrovně, už si ji nezvyšuje zkušenostmi, ale pouze tím, že si sežene a vezme na sebe předměty s atributem Světla. Tyto předměty lze nakupovat za různé měny ve Věži nebo mu náhodně vypadnou z mrtvol padlých na bojišti či v těžších misích.

Destiny má určitě své mouchy. Jedná se ale o titul s návykovou hratelností.

Ve hře se také nachází první raid, kdy skupinka šesti hráčů musí projít jeden velký a hodně těžký komplex plný těch nejtěžších monster. Tyto raidy budou vývojáři postupem času do hry implementovat více. Mezi poslední mód patří tzv. Crucible, ve kterém hráči změří síly proti sobě v klasických režimech, jako jsou všichni proti všem, týmová hra nebo dobývání.

Destiny má určitě své mouchy. Jedná se například o slabě podaný příběh, místy stereotypní mise nebo dlouhé nahrávací časy, kdy hráč z centrály na Věži musí na orbit a poté si až vybírá, kam se vydá za dobrodružstvím. Destiny je přesto návykové. Skvěle zvládnutá hratelnost a zábava ve společném hraní s kamarády tyto nedostatky zahlazuje, a jestli v něčem titul exceluje, tak je to právě návyková hratelnost.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Destiny

Zpracování Destiny je místy doslova dech beroucí. Vývojáři z Bungie tak stále ukazují, jak umějí budovat nádherné světy, a hráče tak čekají nádherné výhledy stejně, jako tomu bylo v jejich slavné sérii – Halo. [celá zpráva]

Projížďky po planetách na vznášedle, než hráč dojede na další misi, jsou o to víc působivé. Mezi nejhezčí pohledy patří ten, kdy se z povrchu Měsíce díváte na Zemi.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Destiny

Vysoké produkční hodnoty lze i slyšet díky obsazení slavných herců v roli dabérů. Robůtka Ducha dabuje Peter Dinklage známý například svou postavou v seriálu Hra o Trůny v roli Tyriona Lannistera, nebo Gina Torres známá jako Jessica Pearson ze seriálu Kravaťáci. Není tak divu, že se Destiny stala nejprodávanější novou značkou, kdy vydělala během prvních pěti dnů prodeje více jak 320 miliónů dolarů (6,8 miliardy korun).

Dalo by se říci, že Destiny je tak vzorovou vlaštovkou, a můžeme jen doufat, že si vývojáři z Bungie vezmou některé připomínky k srdci a v budoucnu na nich zapracují. Destiny vyšlo pro konzole jak staré generace (Xbox 360, PlayStation 3), tak i nové generace (Xbox One, PlayStation 4).

HODNOCENÍ: 8/10

Reklama

Výběr článků

Načítám