Obchodní model je prakticky u všech titulů zcela stejný. Lidé si stáhnou zadarmo hru, pokud chtějí například v nějakém závodním titulu získat rychleji lepší auto, jednoduše si jej koupí za skutečné peníze.

Zpravidla se jedná o malé sumy v řádech desítek korun. Než ale titul hráče omrzí, může tímto způsobem vytáhnout z kapsy nemalé peníze, ani si to nemusí uvědomit. Pokud k tomu navíc přičteme fakt, že jenom operační systém Android používá miliarda lidí, pohybujeme se v závratných částkách.

Analytický portál App Annie tento týden upozornil, že 98 % z celkového příjmu oficiálního internetového obchodu pro zařízení s Androidem Play Store tvoří právě bezplatné aplikace. Velice podobného podílu budou ale s největší pravděpodobností dosahovat i další platformy, například Apple App Store, ve kterém jsou programy určené pro iPhony a iPady.

Vývojáři se na bezplatné tituly zaměřují

Nemalé finanční prostředky samozřejmě plynou tvůrcům bezplatných aplikací také ze zobrazované reklamy. Nguyen Dong se například zkraje letošního roku pochlubil, že jeho titul Flappy Bird mu vydělává každý den 50 tisíc USD, tedy více než milión korun. A to pouze díky zobrazované reklamě, stažení hry je zadarmo. [celá zpráva]

Potenciálu mobilních aplikací jsou si vědomi také samotní vývojáři. Proto i jejich počet velmi rychle roste. Loni v létě jich byl pro nejrozšířenější operační systém Android rovný milión, v současnosti jich existuje již 1,5 miliónu.