Podle Fourkillerova návrhu by se za akční a bojové videohry měla platit speciální daň ve výši jednoho procenta ceny. Tento zisk přitom kongresman nechce pro státní pokladnu, ale rozdělil by ho na dvě poloviny mezi fondy pro prevenci šikany a pro venkovní vzdělávání.

Pokud by ostatní američtí zákonodárci s návrhem zákona souhlasili, vešel by v platnost už 1. července. To se ale samozřejmě nelíbí většině hráčů ani samotným vývojářům a producentům.

„Zákon má dobré úmysly v boji proti obezitě i šikaně, ale jeho právní úprava je velmi špatně provedena,“ konstatoval Braden Kelner ze serveru The Tartan. Poukazuje přitom na fakt, že daň se bude vztahovat na hry podle toho, v rámci jaké kategorie jsou prodávány.

Daň za všechny teenagerovské hry

„Nejvíce alarmující část zákona je tvrzení, že všechny teenagerovské hry (tituly, které jsou v USA označeny písmenem T, pozn. red.) jsou považovány za akční. To znamená, že daň bude uvalena i na tituly jako je Dance Central, tedy hru, která podporuje fyzickou aktivitu,“ uvedl Kelner.

Podle něj je navíc přinejmenším zvláštní, že by měli platit daň pouze příznivci videoherního průmyslu. „Děti daleko více než hry ovlivňují například filmy, časopisy i soudobá hudba,“ dodal.

Podobnou daň se snažili prosadit v roce 2008 také sousedi Oklahomy. V novém Mexiku však nakonec zákon neprošel.