V dnešní době je stále unikátnější, když nějaká firma přijde s graficky zaostalou hrou, která slaví obrovský úspěch. Ať chceme či ne, vývoj herního železa za posledních 10 let pohnul se světem her o dramatický kus a situace dnes je zcela odlišná od doby, kdy vyšel první Deus Ex, tedy od roku 2000. A většina her s tím počítá. Ne tak Deus Ex: Human Revolution (nadále HR). Jenže čím déle jsem hru hrál, tím méně mi tento nedostatek vadil. Grafika je v tomto počinu až tím nejposlednějším.

Děj zasazený do roku 2027 nechá hráče vžít se do role bývalého profesionálního vojáka a člena SWAT týmu Adama Jensena. Svět v té době žije otázkou umělých vylepšení člověka, lidskou augmentací. Z Jensena se stal bezpečnostní specialista v biotechnologické firmě Sarif Industries a ne vlastní vinou se ocitl uprostřed nejrůznějších komplotů. Při jednom z nich byl vážně zraněn konkurenční firmou a sám musel vzhledem k rozsahu svých zranění novou technologii využít.

Taktika, ne střelba

Vy se jako Adam Jensen chopíte rozkrývání tajemného příběhu, který vás provede kolem světa. Jaký příběh to ovšem bude, to už záleží hlavně na vás. Máte totiž možnost příběh v mnoha částech ovlivňovat. Někdy jen drobně, jindy výrazně. Je na vás, koho necháte žít a komu přiskřípnete tepnu vedoucí do srdce. A to vše zformuje obraz světa a celé dějové linie HR. Tolik k příběhu.

Celá dějová linie je úžasně živá a pozitivní je, že se takřka nestane, že byste se dostali do hluchého místa. Stále se něco děje. Vtípky, postranní úkoly, důležité informace, to vše vám bude protínat i jinak zdánlivě nudné činnosti. Nový příběh v kombinaci s bohatým okolním světem baví nejen nápady, ale i realismem. Stačí dvě až tři střely a hra pro vás skončila. Obezřetnost je tak důležitější než bezhlavá střelba. S tou byste HR snad ani nedokončili.

Je libo zničit bosse?

Je bezvadné, že se zdraví pomalu regeneruje a hra tak není jen nesmyslným honem za lékárničkami, zápory se ale najdou také. Výběr zbraní není tak úplně na vás, protože v některých částech hry se dostanete jen k určité munici a vy jste tak omezeni jen na určitou zbraň. Stejně tak se mi úplně nelíbí bossovský systém hry, který už pořádně vyšel z módy. Ničení šéfa "levelu" je něco, co už se nenosí.

Už dlouho jsem neměl z žádné hry tak dobrý dojem, jako právě z HR. Jen málokterá z her, které dopředu naslibují tunu věcí, je opravdu splní. A pokračování legendárního Deus Ex dostálo snad všem slibům. Klobouk dolů.

HODNOCENÍ: 9/10