„Změny ve FIFA 12 nemají evoluční, ale revoluční charakter. Abychom vytvořili nejautentičtější hru ze série FIFA všech dob, potřebovali jsme novou technologii, která by nám pomohla naši vizi realizovat. Fanoušci okamžitě uvidí, ale především přímo pocítí, jaký význam nový Player Impact Engine má,“ uvedl producent série FIFA Kaz Makita.

Díky nové technologii působí hra daleko reálnějším dojmem. „Impact Engine neustále v reálném čase zpracovává a vyhodnocuje každý kontakt hráčova těla a je tak schopen produkovat nekonečné množství přirozených a autenticky působících variant vyústění každé kolize. Hráči působí na hřišti dynamičtějším dojmem, při každém osobním souboji se snaží soupeře odstrčit a rychleji se vzpamatovávají z lehčích střetů,“ vysvětlil Petr Prošek ze společnosti Electronic Arts.

Hráči se také mohou těšit na nové funkce, jako je Precision Dribbling (Precizní driblink), který umožňuje velice jemnou kontrolu míče. Za zmínku stojí také Tactical Defending (Taktická obrana), tedy defenzivní pojetí hry.

FIFA 12 se na pultech obchodů objeví letos na podzim ve verzích pro PlayStation 2 a 3, Xbox 360, Nintendo Wii a 3DS, PlayStation Portable, iPod Touch, iPhone a iPad.