Mezi samotnými hráči probíhá zuřivá diskuse. Jedna strana je šokována a tvrdí, že jde o zneužití památky obětí skutečných masakrů v amerických školách, při kterých zemřela spousta mladých lidí. Jiní zase apelují na americkou ústavu a právo na svobodu projevu.

Mód dostal název School Shooter: North American Tour 2012 a úkolem hráče je během pětiminutového časového limitu zabít co nejvíc spolužáků a učitelů. Tvůrci módu uvádějí, že za některé aspekty hraní budou uživatelé dostávat bonusové body - například za přesnost střelby.

Zbraně inspirované skutečnými masakry

Tvůrci šokujícím způsobem slibují šest realistických úrovní s velkým množstvím studentů na zastřelení, třináct zbraní, z nichž některé byly využity při školních střelbách, ke kterým došlo ve Spojených státech v posledních letech. Vraždění prý podkreslí hudba, kterou rádi poslouchali někteří ze zabijáků, kteří opravdu někdy vytáhli zbraň proti svým spolužákům.

Finále každé hry bude stejné - zabiják spáchá sebevraždu.

Celý popis chystané hry a zejména obrázky údajně přímo z jejího hraní ale naznačují, že by se mohlo jednat o podvrh s cílem přilákat pozornost a rozpoutat diskusi o tom, jakou hranici herní scénáře nesmí překročit.

Postavy studentů jsou totiž odbyté - nahrazeny byly modely občanů z originální hry Half-Life 2. Autoři si ale nedali ani moc práce s designem místností školy, ve které má docházet k herním masakrům. Také jejich slib, že bonusové body hráči získají i za to, jak jsou "cool" v reálném životě, zavání ironií.

Autoři akce, propagované na největším celosvětovém webu módů, však zatím žádný dobrý úmysl nepotvrdili.

Nebylo by to však poprvé, kdy by někdo využil kontroverzního přístupu k získání pozornosti k bohulibé věci. Národní památník Lidice například před lety šokoval reklamou, jež se tvářila jako hra na vypálení Lidic. [celá zpráva]

Před několika lety ale naopak počítačová hra Call of Duty: Modern Warfare 2 přinesla sekvenci, při které má hráč coby člen ruského teroristického komanda možnost postřílet desítky civilistů na mezinárodním letišti Sheremetyevo. I když šla část hry zvaná No Russian přeskočit nebo ji bylo možné projít bez toho, aby postava, kterou ovládá hráč, vystřelila jediný náboj (střílejí ostatní teroristé), mise vyvolala mohutnou bouři nevole.

Hra byla v Rusku dokonce dočasně zakázána, než došlo k odstranění scény z PC verze hry. V lednu 2011 došlo ke skutečnému útoku na letišti Domodědovo, ke kterému se podle ruské vlády teroristé mohli inspirovat právě u této hry.

Psychologové se stále mocně přou o to, zda akční hry mohou být impulsem k agresi jejich konzumentů. Doteď se však neobjevilo větší množství seriózních vědeckých studií, které by to potvrzovaly. Podle odborníků agresory formuje spíše rodinné zázemí, výchova, přístup rodičů a další vlivy.