Hlavní obsah

Revoluční pohybový ovladač od Microsoftu bude stát čtyři tisíce korun

Novinky, Miloslav Fišer

Americký softwarový gigant Microsoft zveřejnil oficiální prodejní ceny nového herního systému Kinect, který byl nejprve známý pod označením Projekt Natal. Díky novince při hře člověk nebude potřebovat už vůbec žádný ovladač. Plně postačí lidská gesta. Podle firmy se Kinect objeví v obchodech letos v listopadu. Nejlevnější verze vyjde na čtyři tisíce korun.

Foto: Reuters

Nový X-Box 360 se ovládá gesty a hlasem

Článek

Kinect bude možné zakoupit ve dvou verzích. V balení s konzolí Xbox 360 a souborem her Kinect Adventures vyjde v Česku na 7990 Kč. Samotný pohybový senzor s hrami Kinect Adventures bude stát 3990 Kč.

Foto: Reuters

Představení zařízení Kinect

Kinect je jednoduché zařízení, které se připojí ke stávající herní konzoli Xbox 360 a rozšíří její stávající funkce o zcela nové možnosti.

V podstatě se jedná o první senzor na světě, který v sobě kombinuje RGB kameru, hloubkové čidlo, širokospektré mikrofony a samostatný procesor pohánějící proprietární software. Oproti běžným 2D kamerám tak novinka dokáže sledovat pohyb celého těla ve 3D režimu, reagovat na pokyny a příkazy a dokonce rozpoznat i změnu zabarvení vašeho hlasu a emocí.

Foto: Reuters

Představení zařízení Kinect

Například v akční hře hráč máchne pěstí proti obrazovce, čidla přenesou úder do hry, ve které zasáhne virtuálního soupeře.

Foto: Reuters

Představení zařízení Kinect

Tento systém navíc není závislý na světle a dokáže vás rozpoznat pouze pohledem do vašeho obličeje. Zařízení nereaguje pouze na klíčová předem daná slova, ale rozumí, co doopravdy říkáte. Můžete tak například ve hře říct, jaký secvičený signál chcete zahrát, a vaši spoluhráči se už podle toho zařídí.

Konkurence od Nintenda je na trhu již několik let

Velkým konkurentem zařízení Kinect je v současné době jedna z nejrozšířenějších herních konzolí Wii od Nintenda. Ta si svůj úspěch zajistila především interaktivním ovládáním každé hry.

Hráč neovládá hru pouhým mačkáním tlačítek, ale reálnými pohyby, které by v daných situacích dělal. Na rozdíl od Projektu Natal je ale nutné při hraní na Wii mít vždy v ruce ovladač. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám