Herní trh podle asociace překonal údaje hudebního průmyslu za stejné období a rychle dohání i filmový segment.

"Zatímco na západ od našich hranic jsou, vedle filmů a hudby, považovány hry za plnohodnotnou součást kultury, u nás mají stále statut okrajové zábavy," uvedl viceprezident AHP a novinář Martin Bach.

Do údajů o celkovém trhu asociace započítala obraty z prodeje her pro osobní počítače, herní konzole PlayStation 2, PlayStation 3, Wii a Xbox 360 a kapesní konzole DSi a PSP, stejně tak jako z prodeje samotných herních zařízení s výjimkou PC.

Co umí herní konzole, a co umět budou

Stále více lidí dává přednost hraní videoher na televizních herních systémech, tzv. konzolích. Jsou totiž proti počítačům výhodnější v poměru cena/výkon. Výrobci herních boxů navíc chystají několik zásadních vylepšení, kterým už počítače nezvládnou konkurovat.

O přízeň hráčů se na trhu perou především tři velcí výrobci – Nintendo, Sony a Microsoft. Konzole Xbox 360 a Playstation 3 od posledních dvou firem se ovládají pomocí bezdrátových ovladačů, tzv. gamepadů. Stačí zmáčknout tlačítko a postava ve hře udělá přesně to, co chcete.

Nintendo přišlo s novinkou, kterou zvedlo hráče z gauče. Člověk ovládá hru reálnými pohyby, jež by v daných situacích dělal. Pokud chce tedy odpálit ve hře míček v tenisovém turnaji, musí se opravdu rozpřáhnout s ovladačem v ruce, jako by skutečně stál na kurtu.

Microsoft a Sony však chtějí jít v simulaci reality ještě dál. Každý trochu jinak. [celá zpráva]