Hra musela být vytvořena pomocí technologie XNA Studio Express pro Windows nebo Xbox 360. Účastníci mohli sáhnout také po technologii Silverlight, která umožňuje vytvářet multimediální aplikace pro prostředí různých webových prohlížečů.

Soutěžilo celkem 22 týmů. Jejich počiny hodnotila ve třech kategoriích porota složená ze zástupců českého Microsoftu a partnerů projektu: pořad Game Page České televize, server CeskeHry.cz, nezisková organizace SPAFI, firma Illusion Softworks (tvůrce slavných Hidden and Dangerous) a herní časopis Level.

Vyhlášení vítězů proběhlo ve čtvrtek 22. listopadu 2007 v sídle pražského Microsoftu v Praze, kde byly výhercům předány finanční i věcné ceny v celkové hodnotě asi 200 000 Kč.

"Překvapil nás nejen zájem o přednášky a workshopy, které v rámci projektu Build the Game probíhaly, ale také kvalita her přihlášených do soutěže. Mezi vybranými projekty se objevila hra síťová, strategická, arkádová, i tzv. one-click game," uvedl šéf vývoje Microsoftu Petr Karásek.

"Jsem si jistý, že získané zkušenosti uplatní všichni účastníci i v budoucnosti. Ať už přímo při svém budoucím zaměstnání, nebo v rámci různých technologických soutěží, například nedávno oznámeném novém ročníku mezinárodní soutěže Imagine Cup."

Výherci soutěžních kategorií projektu "Build the Game"

Hlavní kategorie - volná hra napsaná pomocí technologie XNA Studio Express

1. místo - RoboEmpire
Autoři: Tomáš Jecha, Tomáš Herceg a Jonáš Kýček (Liberec)

:. RoboEmpire je klasickou ukázkou real time strategické hry. Porotu zaujala největší propracovaností ze všech hodnocených her. Pokud by byla rozšířena její dokumentace a doladěno ovládání herního systému, určitě by si našla široký okruh příznivců.

2. místo - SpaceSim
Autoři: Roman Margold, Václav Klecanda, Jan Marhan a Pavel Janda (Brno)

:. Hra SpaceSim byla jediným zástupcem interaktivních síťových her s 3D grafickými prvky. Střílečka pro více hráčů, kterou lze rozšířit o větší interakci s objekty ve vesmíru a obohatit o různé bonusové prvky.

3. místo - Fire
Autoři: Ondřej Novák (Praha)

:. Fire lze označit za klasickou "plošinovku", která vyniká svojí jednoduchostí. Jde o dobrý pokus o komplexní řešení hry, včetně nástinu příběhu a špetky originality - boj proti elektrospotřebičům. Tento jednoduchý a snadno pochopitelný herní systém lze rozšířit o propracovanější grafiku a nápaditost v jednotlivých kolech hry.

První vedlejší kategorie - volná hra vytvořená pro technologii Silverlight - Silvernoid

Autor: Michal Pavlíček (Vlčnov)

:. Silvernoid se řadí mezi klasické arkádové hry, které díky svému snadnému ovládání a jednoduché grafice zaujmou i méně zkušené hráče.

Druhá vedlejší kategorie - nejlepší grafika v přihlášených hrách - Chicken

Autoři: Bronislav Vavřinka a Vladimír Geršl (Hradec Králové)

:. Chicken je ukázkou tzv. one-click game. Porotu zaujala především její příjemná grafika, jednoduché ovládání a vtipný obsah. U hry lze dále rozpracovat její herní prvky a pozadí, stejně jako náročnost jednotlivých kol.