Hlavní obsah

První tablet od Microsoftu se v Česku prodává za 30 000 korun

Novinky, zgl

Když společnost Microsoft loni v létě odhalila svůj první počítačový tablet Surface, nikdo ještě tehdy netušil, že v Česku se nebude prodávat ani po devíti měsících. Čekání je ale nyní u konce, zakoupit novinku je možné u prvních tuzemských prodejců. Vyplývá to z informací nákupního rádce Zboží.cz, který provozuje společnost Seznam.

Microsoft Surface

 
Článek

Prvotina amerického softwarového gigantu se v Česku podle Zboží.cz prodává za 29 886 Kč, nejedná se však o oficiální dovoz, čemuž odpovídá i vysoká cena. V sousedním Německu jej je totiž možné oficiálně sehnat za 679 eur, tedy 17 500 korun. [celá zpráva]

Základem novinky je platforma nVidia Tegra 3 s čtyřjádrovým procesorem T30 taktovaným na 1,3GHz a 12jádrovým grafickým čipem. K dispozici jsou dále 2 GB operační paměti a 64GB úložný prostor.

Foto: Microsoft

Microsoft Surface

Displej má úhlopříčku 10,6 palce a rozlišení 1366 x 768 obrazových bodů. Tělo zařízení je vyrobeno z hořčíkové slitiny. Součástí balení je i speciální kryt, který po jednoduchém nacvaknutí slouží jako klávesnice.

Ve výbavě přístroje nechybí ani bezdrátové adaptéry WiFi a Bluetooth či dvě webkamery schopné natáčet videa v rozlišení 720p. Novinka pracující pod operačním systémem Windows RT je dodávána i s předinstalovaným kancelářským balíkem Microsoft Office 2013 obsahující Word, PowerPoint, Excel a OneNote.

Konkurence má z novinky obavy

Společnost Microsoft se až doposud snažila prosadit svůj operační systém Windows na trhu díky partnerským výrobcům. Příchod modelu Surface tak loni mezi těmito firmami vyvolal jisté obavy.

„Snaží se zabít celý ekosystém… Mají tolik peněz… Mohou nás zabít všechny,“ neskrýval své obavy šéf společnosti Acer J.T. Wang. „Možná si myslí, že je třeba agresivně se postavit Applu a nespoléhat na značky, jako je Acer,“ konstatoval.

Foto: Microsoft

Microsoft Surface

Proti tabletu Surface se šéf Aceru ohradil hned několikrát: „V Microsoftu by se měli zamyslet. Bude vytvářet obrovsky negativní dopad na celý ekosystém a další výrobci na to mohou zareagovat negativně.“

Tím jasně naznačil, že velcí výrobci by se mohli odklonit od symbiózy s Microsoftem a ve svých zařízeních by mohli začít nabízet konkurenční platformy. Podle Wanga by se měl americký počítačový gigant „věnovat vývoji softwaru a výrobu hardwaru přenechat zkušenějším výrobcům“. [celá zpráva]

Foto: Microsoft

Microsoft Surface

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám