Hlavní obsah

Sony a Panasonic chtějí spolupracovat při výrobě OLED televizorů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Konkurenční japonští výrobci televizorů Sony Corp. a Panasonic Corp. se dohodli na spolupráci při výrobě plochých televizorů s tenčí obrazovkou OLED. Firmy tak chtějí posílit své postavení v boji s jihokorejskými firmami LG Electronics a Samsung Electronics.

Foto: Yuriko Nakao , Reuters

Článek

Obrazovky OLED jsou považovány za nástupce současných obrazovek z tekutých krystalů (LCD). Podle analytiků vedoucí pozici na tomto trhu zřejmě získá ten, komu se podaří spustit masovou produkci obrazovek za cenu příznivou pro zákazníky. Firmy Sony a Panasonic v prohlášení uvedly, že chtějí společně rozvíjet tuto technologii a masovou výrobu by chtěly zahájit v roce 2013.

Obrazovky OLED využívají technologii organických elektroluminiscenčních diod. Jejich výhodou je vyšší rozlišení než u televizorů s plazmovou obrazovkou nebo LCD obrazovkou. Kromě lepší kvality obrazu jsou OLED televizory velmi tenké.

Firmy Samsung a LG již představily prototypy svých OLED televizorů s úhlopříčkou 55 palců (140 centimetrů), které chtějí začít prodávat v letošním roce. Cena se však má pohybovat až kolem 10 000 USD (206 600 Kč), což je čtyřnásobek ve srovnání s modelem stejné velikosti s LCD obrazovkou.

Podle výzkumné společnosti IHS Inc. by dodávky OLED televizorů mohly z letošních 34 000 kusů do roku 2015 stoupnout na 2,1 miliónu kusů.

První OLED televizor se začal prodávat v roce 2007

Firma Sony je průkopníkem OLED technologie. Jako první na světě začala prodávat OLED televizor již v roce 2007, avšak pouze menší, s úhlopříčkou 11 palců (28 centimetrů). O tři roky později kvůli krizi výrobu zastavila. Podle analytiků mají Sony a Panasonic mnohem lepší šanci obstát na trhu, pokud ve vývoji OLED spojí své dosavadní zkušenosti a rozpočty.

Sony i Panasonic vykázaly ve fiskálním roce do konce března rekordní ztrátu. Jejich hospodaření ohrožuje pokles cen a rostoucí jen, který je znevýhodňuje v cenové konkurenci s jihokorejskými výrobci, napsaly agentury AP a Reuters.

OLED obrazovky se nyní používají ve vyspělých chytrých telefonech, poskytují velmi syté barvy a vysoký kontrast. Doposud však bylo velmi obtížné dosáhnout shodných výsledků i u větších obrazovek.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám