Své zboží pro mladý a rychle rostoucí trh s tablety představí například čínská společnost Lenovo či japonská Toshiba. Trh s tablety se otevřel v dubnu 2010, kdy šla na trh první verze iPadu od americké firmy Apple.

Computex je druhý největší veletrh počítačové techniky na světě. Jeho zaměření na tablety ukazuje na výrazný posun, kterým počítačové odvětví prochází. Na Tchaj-wanu je znát o to víc, že v zemi sídlí nebo působí největší světoví výrobci počítačů.

Mnozí spotřebitelé si dnes raději koupí malý dotekový tablet, než velký osobní počítač. Průzkumové agentury předpovídají, že se růst prodeje PC letos zpomalí právě proto, že stoupá zájem o tablety.

Analytická společnost Gartner Research například očekává, že se letos světový prodej PC zvýší o 10,5 procenta. V předchozí předpovědi ale agentura uváděla nárůst o 15,9 procenta. IHS iSuppli dokonce předpovídá celoroční pokles prodeje PC o 0,3 procenta, na 8,1 miliónu počítačů. Tabletům ale předpovídá agentura IDC prodej 50 miliónů proti 18 miliónům za minulý rok.

Nejzajímavější tablety současnosti

iPad je fenoménem dnešní doby. Konkurenční tablety se snaží zaujmout především zákazníky, kterým u iPadu něco chybí. Například Lenovo nebo Asus nabízejí modely, které jsou vybaveny plnohodnotnými klávesnicemi. Ty umožňují daleko pohodlnější psaní než virtuální klávesnice na dotykové obrazovce.

Samsung pro změnu sází na menší rozměry. Díky tomu se tablet bez problémů vejde i do kapsy u kalhot, zatímco s iPadem se bez brašny neobejdete. Toshiba se pak snaží zákazníky zaujmout příznivou cenou, která startuje na deseti tisících korun. Nejlevnější iPad přitom stojí 12 000 Kč. [celá zpráva]