Přenosné počítače tvořily 69 procent trhu, zájem o stolní počítače poklesl o 23 procent. Zatímco prodej firemním zákazníkům se snížil o 28,5 procenta, poptávka domácností klesla o 36,5 procenta. Firmy měly na trhu podíl skoro 60 procent.

Výrazný pokles byl podle analytiků Gartneru způsoben zejména příliš velkými zásobami notebooků u obchodníků ze závěru roku 2010, což znamenalo nižší odběr od výrobců. Stolní PC vedle toho utrpěly spíše omezováním jejich nabídky u prodejců a přesunem uživatelů k mobilním PC. Pokles proti závěrečnému čtvrtletí minulého roku zaznamenaly všechny značky první desítky, kromě Applu.

Nejprodávanější značkou byl HP, který s 52 960 počítači udržel meziročně prodej a překonal tak loňskou jedničku Acer. Aceru prodej klesl o 62 procent na 32 600 počítačů. Třetí Dell snížil prodej o pět procent na téměř 24 000 počítačů. Následují značky Lenovo a Samsung, které zaznamenaly meziroční růst o 40 procent.