LG Cinema 3D používá k zobrazení 3D obrazu princip polarizace. Polarizační brýle zajišťují, že se do levého i pravého oka dostává správný obraz. Výhod oproti aktivním brýlím je hned několik. První z nich je ta, že zatímco u aktivních brýlí obraz bliká a každému oku je přerušovaně posílán minimálně 30krát za vteřinu jiný snímek, u polarizační (nebo také jinak označované pasivní) technologie vidí oči obraz stále, bez přestávek. Tím se zrak šetří.

Druhou výhodou je hmotnost brýlí. Jsou lehké, váží pouze 16 gramů, protože v sobě nemají žádné baterie a stačí jim pouze polarizační skla. Nemusí se dobíjet a nemusí se přes infračervený senzor párovat s televizí. Je také možné koukat na obrazovku i z větších úhlů či natočení. S jednoduchostí souvisí i poslední výhoda. Uživatelé s dioptrickými brýlemi nemusí na své brýle složitě nasazovat ještě jedny, stačí jim mít připínací klipsny s polarizačními skly.

Výrobce s použitím Cinema 3D slibuje i vyšší jas obrazu než při použití aktivní technologie. Zda je to pravda či ne lze ale jen těžko vyzkoušet a dokázat. Ze zmíněných výhod ovšem plyne, že je pasivní technologie šetrnější k našim očím a nemělo by v tolika případech docházet k bolení hlavy uživatelů. Stále však budou lidé, mezi které se řadím, kterým 3D nedělá moc dobře tak jako tak.

Všechny nové modely 3D televizí LG se Cinema 3D jsou typu LED LCD. Všechny modely ve čtyřech produktových řadách umí konvertovat běžný 2D obraz na 3D a to dokonce i při přehrávání filmu přes USB port například z externího pevného disku. Podobnou funkci mají i konkurenční modely 3D televizí, kvalita však v mnoha případech není nijak závratná. U nových modelů LG si s hodnocením budeme muset počkat na první testy.

Zajímavé srovnání nabízí LG z Francie a USA, kde se televize se Cinema 3D už prodávaly v roce 2010. Dle statistik prý zákazníci po porovnání aktivní a pasivní technologie až v 85 procentech případů preferovali pasivní 3D s polarizačními brýlemi. O kvalitě zobrazení jednotlivých technologií se ale bude muset zákazník přesvědčit sám. Ze svého pozorování na předváděcích modelech mohu jen říci, že 3D technologie má v obou případech stále co vylepšovat, neb ani jeden typ není zdaleka dokonalý.

Vylepšení se u nových modelů televizí dočkalo dálkové ovládání. V menu a aplikacích chytrých televizí označovaných jako smart TV (tedy těch, které mají síťový konektor a tím i možnost připojení k internetu) se lze nově pohybovat nejen pomocí tlačítek, ale i máchnutím ovladačem ze strany na stranu či nahoru a dolů.

Až čas však ukáže, zda zákazníci novou technologii ocení, protože dle statistik za rok 2010 byly prodeje 3D televizí v ČR velmi malé a zabíraly méně než dvě procenta z celkového počtu prodaných plochých televizorů.