Kvůli ekonomické krizi se snížil především zájem firemních zákazníků. Prodej v tomto sektoru klesl o čtvrtinu na 116 882 počítačů, prodej domácnostem se snížil o čtyři procenta na 55 114 zařízení. Poptávka po mobilních počítačích klesla o téměř 12 procent na 110 497 prodaných notebooků. Odbyt stolních PC klesl o 30 procent na 61 440 počítačů.

Nejprodávanější značkou zůstává i přes desetinový pokles Hewlett-Packard s 37 357 PC. Následuje Acer, který naopak zaznamenal růst o 17 procent na 33 847 počítačů a Asus s poklesem o 21 procent na 18 036 prodaných PC. Na dalších místech skončily značky Dell a Lenovo. Mezi notebooky patří první tři místa Aceru, firmě Hewlett-Packard a Asusu.

V západní Evropě ve stejném období klesl prodej PC o 3,3 procenta na 13,254 miliónu kusů. Zatímco prodej firmám o pětinu klesl, domácnosti zaznamenaly růst prodeje o 21 procent.

Prodej netbooků stoupá i přes krizi

I přes finanční krizi neustále stoupá také prodej takzvaných netbooků, jejichž ceny neustále klesají. Zatímco řada současných běžných notebooků svou bohatou výbavou i výkonem dokáže nahradit stolní počítač, u netbooků toto neplatí.

Miniaturní laptopy s Atomem se snaží zaujmout uživatele, kteří potřebují jednoduchý počítač, do kterého si budou moci kdykoliv dělat poznámky a jednoduše se s ním připojí na internet. Ocení je tak především studenti, kteří jím levně nahradí zastaralé poznámkové bloky. Stejně dobře poslouží díky své jednoduchosti a cenové dostupnosti starším lidem, kteří by si jinak počítač nejspíše ani nepořídili. [celá zpráva]

Tržby tuzemských internetových obchodů letos navzdory ekonomické krizi podle odhadu výkonného ředitele Asociace pro elektronickou komerci Jana Vetyšky vzrostou o 20 procent na přibližně 27 miliard korun. Předloni Češi ve webových obchodech utratili 18 miliard korun, což bylo o čtyři miliardy více než v roce 2006. Za loňský rok odborníci odhadují růst na 22 miliard korun.