Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK uvedl, že spotřebitelé si vybírají internet především kvůli pohodlnějšímu způsobu dodání produktu, nižším cenám než v kamenných obchodech a menší časové náročnosti.

Naopak hlavní bariérou při nákupu na internetu je podle studie pro více než polovinu spotřebitelů to, že internet nepoužívají. "Další pětina zákazníků nezakoupí elektroniku přes internet, protože není možné si jej před nákupem fyzicky prohlédnout," podotkl Cabal.

Prodej netbooků stoupá i přes krizi

I přes finanční krizi neustále stoupá také prodej takzvaných netbooků, jejichž ceny neustále klesají. Zatímco řada současných běžných notebooků svou bohatou výbavou i výkonem dokáže nahradit stolní počítač, u netbooků toto neplatí.

Miniaturní laptopy s Atomem se snaží zaujmout uživatele, kteří potřebují jednoduchý počítač, do kterého si budou moci kdykoliv dělat poznámky a jednoduše se s ním připojí na internet. Ocení je tak především studenti, kteří jím levně nahradí zastaralé poznámkové bloky. Stejně dobře poslouží díky své jednoduchosti a cenové dostupnosti starším lidem, kteří by si jinak počítač nejspíše ani nepořídili. [celá zpráva]

Tržby tuzemských internetových obchodů letos navzdory ekonomické krizi podle odhadu výkonného ředitele Asociace pro elektronickou komerci Jana Vetyšky vzrostou o 20 procent na přibližně 27 miliard korun. Předloni Češi ve webových obchodech utratili 18 miliard korun, což bylo o čtyři miliardy více než v roce 2006. Za loňský rok odborníci odhadují růst na 22 miliard korun.