Například v roce 2004 bylo v ČR podle údajů sdružení prodáno celkem 612 000 televizorů, z toho jen 16 000 bylo LCD a plazmových přístrojů. Loni Češi nakoupili 792 000 televizorů a na LCD a plazmové televizní přístroje připadlo 394 000 kusů, tedy necelá polovina.

Letos se pak poměr obrátí výrazně ve prospěch LCD a plazmových přístrojů, které budou mít na celkovém tuzemském prodeji televizí přibližně 74procentní podíl.

"Nový televizor si v roce 2008 pořídí až 18 procent českých domácností," podotkl Borowiec. Vyšší poptávka po LCD a plazmových televizorech souvisí s výrazným poklesem cen těchto moderních televizních přístrojů, které si díky tomu může dovolit stále více českých domácností.

Ceny LCD televizorů klesly o desítky procent

Ceny LCD a plazmových televizorů letos ve srovnání s loňskem klesly o několik desítek procent a například nejlevnější plazmové televizory lze nyní v Česku pořídit za méně než 20 000 korun.

Rostoucí počet prodaných LCD a plazmových televizorů společně s rozšířenou nabídkou filmů a hudby na Blu-ray discích podle Borowiece povzbudí zájem o tento nový videoformát s vysokým rozlišením.

"Lze odhadnout, že do konce roku 2010 by mohl být (Blu-ray) v Česku považován za zavedený, protože by si jej v podobě stolního přístroje, herní konzole nebo notebooku mělo pořídit zhruba deset procent domácností," míní Borowiec. Blu-ray disk využívá výrazně kvalitnější technologii záznamu obrazu a zvuku než DVD, která vynikne na LCD a plazmových televizorech.

Přečtěte si také: Co všechno umí grafická karta

První takové disky se na českém trhu objevily před více než rokem, vůbec prvním titulem byla bondovka Casino Royale. Premiérovým českým titulem byl pak letos v dubnu snímek Gympl od režiséra Tomáše Vorla.

Češi loni podle údajů společnosti GfK Praha utratili v obchodech za spotřební elektroniku rekordních 56,65 miliardy korun, což bylo ve srovnání s rokem 2006 o devět procent více. Největší nárůst loni vykázal právě prodej televizorů, audio a video techniky.