Hlavní obsah

Lidé nebudou za elektroniku utrácet jako dříve, bojí se výrobci

BERLÍN

Vystavovatelé na veletrhu spotřební elektroniky IFA v Berlíně čekají kvůli hospodářským problémům v Evropě i ve světě horší časy. Předpokládají však, že lidé si neodepřou alespoň zařízení pro domácí zábavu a některé nové výstřelky, i když zřejmě nebudou utrácet jako v minulých letech.

Článek

"Když lidi nemají moc peněz, přestanou kupovat drahé věci a nakupují to, co jim alespoň trochu zpříjemní život, třeba spotřební elektroniku," řekla spoluzakladatelka společnosti TomTom Corinne Vigreuxová, kterou cituje agentura Reuters. TomTom se zabývá převážně výrobou navigačních systémů do automobilů.

Vigreuxová předpokládá, že zpomalení hospodářského růstu v Evropě a v USA se jejího podniku prakticky nedotkne. Prodejci ale prý situaci pozorně sledují a při objednávání zboží jsou opatrnější. Mají prý obavy, aby se jim před Vánocemi nepřeplnily sklady.

Veletrh IFA potrvá do třetího září

Výrobci spotřební elektroniky se sjeli do Berlína, kde na veletrhu IFA od pátku vystavují své nejnovější modely. Akce potrvá do třetího září a výrobci jí chtějí využít především k tomu, aby před vánoční sezonou ukázali, co se dá nového z elektroniky pořídit.

Nepříliš dobré hospodářské vyhlídky však řadě z nich dělají vrásky na čele. "Trh jako celek nevypadá v roce 2008 moc dobře a v Evropě je to ještě horší," řekl podle agentury Reuters prezident a výkonný ředitel společnosti LG Digital Display Kang Sin-ik.

Náladu mezi spotřebiteli prý nepříznivě ovlivňuje jednak hospodářský útlum, ale také růst cen pohonných hmot a problémy na úvěrových trzích. Maloobchodní tržby v eurozóně, kde má největší ekonomiku Německo, v červnu zaznamenaly dosud největší meziroční propad.

Británie na tom není o mnoho lépe a v srpnu tak maloobchodní tržby klesly nejvýrazněji minimálně za posledních 25 let. Kang z LG Digital Display očekává, že trh televizorů se v Evropě proti loňsku o mnoho nezmění. Od května je prý také znát, že prodejci mají obavy objednávat větší objemy zboží.

LG ale přesto věří, že si v Evropě se svými výrobky letos povede lépe než konkurence. "Všimli jsme si, že lidé jsou citlivější na reklamní akce, nezaznamenali jsme však, že by sahali k výrobkům horší kvality," řekla šéfka evropské odnože LG Digital Display I Či-un. Očekávat ale podle ní lze to, že přední výrobci televizorů zintenzivní cenovou válku, a to hlavně koncerny Samsung a Sony.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám