Hlavní obsah

DVD mají před sebou 4 roky, pak je porazí Blu-ray

– PRAHA
Novinky, adr

Současný standard DVD bude trhu s optickými nosiči dominovat ještě po čtyři léta. V roce 2011 však počet prodaných DVD převýší zájem uživatelů o moderní Blu-ray kotouče, uvedla analytická společnost IDC.

Článek

IDC nepřekvapivě vidí pravou příčinu současného neúspěchu optických disků nové generace (Blu-ray a HD DVD) v jejich vysoké ceně ve srovnání s DVD. "Podobně jako svého času DVD a DVD vypalovačky potřebovaly několik let, aby se dostaly do téměř každé domácnosti, i technologie Blu-ray musí dostat tři až pět let na to, aby se prosadila a uchytila u běžných uživatelů," tvrdí analytici. 

Podle IDC budou současné DVD kotouče poměrně oblíbené i po roce 2011. A to hlavně u lidí, kteří jsou přesvědčeni, že snímky ve vysoké (HD) kvalitě nepotřebují, a jež jsou zcela spokojeni s běžnou a levnou DVD technologií.

Analytici z IDC jsou přesvědčeni, že závod mezi HD DVD a Blu-ray tábory opět nabírá nové obrátky. Firma si však myslí, že HD DVD v novém souboji ztrácí půdu pod nohama. Blu-ray produkty jsou podle IDC velmi zajímavé pro uživatele a pokud se HD DVD chce prosadit na jejich úkor, musí výrazně zlevnit.

Japonský technologický gigant Matsushita je přesvědčen, že si Blu-ray disky ukousnou do konce roku 2010 přibližně 30 procent světového trhu s optickými nosiči.

Blu-ray vs. HD DVD
BD a HD DVD média jsou velikostí i hmotností téměř shodné s dnešními DVD či CD kotouči. Oproti nim však nabízejí několikanásobně větší prostor pro digitální data. Tyto disky umí číst pouze tzv. přehrávače nové generace, tedy Blu-ray či HD DVD stolní systémy nebo BD/HD DVD počítačové mechaniky.
Blu-ray disk dovoluje nahrát přes dvě hodiny HDTV záznamu nebo více než 13 hodin SDTV (rozlišení 720 x 483 bodů) vysílání na jediný 25GB disk. Plány výrobců počítají s médiem, které nabídne kapacitu 50GB. O formát se primárně stará japonská Sony.
HD-DVD byl standardizován organizací DVD Forum. Umí uložit až 15GB do jedné vrstvy, 30GB do dvou. O jeho vývoj pečují společnosti NEC, Toshiba a Microsoft.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám