Zatímco se loni prodalo kolem 9,1 miliónu kusů širokoúhlých panelů, v roce 2011 to má být podle iSupli již 147 miliónů obrazovek. Letos se má prodat téměř 36 miliónů širokoúhlých LCD panelů.

Největší boj o zákazníky ve třídě širokoúhlých panelů letos svedou uhlopříčky 19", 20" a 22". Zatímco jsou 19" obrazovky postatně levnější než větší 20palcové monitory, jsou ty druhé o poznání vhodnější pro poslední operační systém z dílny Microsoftu.

Analytici z iSuppli nicméně soudí, že se širokoúhlé panely objeví mnohem dříve ve větší míře v domácnosti než ve firemní sféře. Právě domácí uživatelé si totiž díky displejům s poměrem stran 16:9 více vychutnají hry, videoklipy, novou Vistu či digitální televizní příjem.

V korporátní sféře se širokoúhlé panely objeví podstatně později. Firmy postupně přesedlají na operační systém Windows Vista, který je plně využije, přibližně do dvou let. Tuto dobu bude průmysl podle expertů potřebovat na konverzi vlastních systémů pro nový OS.