Microsoft si je vědom silné konkurence ze strany rodiny přehrávačů Apple iPod, své pozice na světovém trhu proto odhaduje "realisticky".

"Nemohli jsme mít lepšího protivníka," uvedl šéf marketingu Microsoftu Jason Reindorp s tím, že ale společnost vidí svou pozici na trhu velmi dobře po prvních krocích, které se vyvedly. 

Reindorp dodal, že Microsoft dosud není připraven oficiálně informovat o datu uvedení přehrávače Zune na evropský trh, současně ale sdělil, že se tak "pravděpodobně stane koncem roku".

Analytici očekávají, že Microsoft dodá Zune a s ním spojené služby na evropský trh v období Vánoc. Firma v současnosti údajně zjišťuje, jak moc se klasický evropský zákazník liší od amerického. Tyto závěry by se mohly odrazit v určité modifikaci Zune určeného pro starý kontinent.

Nyní si Zune na území Spojených států drží přibližně desetiprocentní podíl mezi přehrávači s 30 GB pevným diskem. Podle průzkumů by se mohlo tohoto přehrávače do 30. června prodat jen v USA dalších více než milión kusů.