Hlavní obsah

Ztráta Napsteru se prohloubila na téměř 20 miliónů USD

Ztráta internetové hudební služby Napster se v prvním finančním čtvrtletí končícím v červnu prohloubila na 19,9 milionu dolarů z 2,6 milionu před rokem. Díky růstu počtu klientů a hrubé ziskové marže však byla nižší, než očekávali analytici.

Ztráta Napsteru se prohloubila na téměř 20 miliónů USD

Tržby společnosti, jejímž velkým konkurentem je internetová prodejna hudby iTunes firmy Apple Computer, stouply o 167 procent na 21 milionů dolarů. Počet předplatitelů, kteří se na celkových příjmech podílí více než 80 procenty, se zvýšil na 402.000 z 356.000 osob v předchozím čtvrtletí.

Ve druhém finančním čtvrtletí očekává společnost tržby 21 až 23 milionů dolarů. Ve druhém finančním pololetí by měl podle firmy růst tržeb zrychlit díky společnému podniku se společností XM Satellite Radio Holdings, napsala agentura Reuters.

Napster dnes rovněž ohlásil vytvoření společného podniku s firmou Tower Records Japan, jehož cílem je spuštění hudební internetové služby v Japonsku. Konkurent Apple dnes v Japonsku spustil svou internetovou prodejnu hudby iTunes.

Napster byl průkopníkem stahování hudby z internetu, svůj bezplatný servis však v roce 2002 kvůli nelegálnosti této aktivity a žalobám nahrávacích firem musel zrušit. Po převzetí firmou Roxio začal nový Napster nabízet stahování hudby za poplatek.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků