Hlavní obsah

Majitelé softwarové společnosti Blizzard Entertainment se koupou ve zlatě. Jejich hru World of Warcraft si koupilo již 6 miliónů lidí na celém světě a jejich počet nadále strmě roste.

World of Warcraft hraje 6 miliónů lidí

Investice do hry World of Warcraft, která je jakýmsi uceleným pohádkovým světem, však nekončí zakoupením její kopie. Pro její provoz je nutné platit také měsíční poplatky ve výši přibližně 13 eur, tedy asi 370 korun.

World of Warcraft byl až do konce února dostupný v anglické, francouzské a německé verzi. S nárůstem počtu uživatelů se firma rozhodla lokalizovat gamesku i do španělštiny. O podpoře dalších jazyků se Blizzard zatím nezmínil. Hráči ze střední Evropy tak mají stále smůlu.

Hru World of Warcraft uvedl Blizzard na trh v listopadu v roce 2004. WoW byl původně dostupný pouze v Severní Americe, Novém Zélandu a Austrálii. O několik měsíců později již aplikaci provozovalo kolem jednoho miliónů lidí.

Fenomén MMORPG

Hry typu MMORPG představují obrovské virtuální světy. Podle námětu například obsahují postavy elfů, skřetů nebo draků, se kterými pak bojují či naopak spolupracují reální hráči přistupující z celého světa. Ve hře mohou být současně až tisíce lidí, kteří jsou reprezentování svým virtuálním modelem - avatarem.

V průběhu času se ve hře mění noc a den, počasí, tvůrci vymýšlejí stále nové a nové příběhy, kterých se hráči zúčastňují.

Blizzard uvedl posléze World of Warcraft také v Koreji, Evropě, Číně, Singapuru, Tchaj-wanu a Hong-Kongu. Koncem prosince minulého roku pak mělo WoW naistalováno více než 5 miliónů uživatelů osobních počítačů.  Za dva měsíce se počet hráčů WoW zvýšil o další milión.         

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků