Hlavní obsah

Toshiba si přeje sjednotit svět HD DVD a Blu-ray

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Počátkem týdne Toshiba uvedla, že i nadále pokračuje ve snahách o sjednocení Blu-ray a HD DVD médií a přehrávačů, které jsou vzájemně nekompatibilní.

Článek

Japonská Toshiba - výrobce HD DVD přístrojů, je znepokojena nástupem Blu-ray disků. Za tímto konkurenčním formátem stojí skupina Sony a Matsushita  (jednou z obchodních značek, jež Matsushita vlastní, je Panasonic).

Zástupci Toshiby se nechali slyšet, že i "nadále hledají cesty, kterak oba formáty sjednotit." Plány Toshiby však může narušit celá řada výrobců, za všechny Samsung či LG Electric, které již brzy uvedou na trh systémy, jenž si poradí s oběma typy nosičů. [celá zpráva]

Toshiba, která je druhou největší japonskou technologickou firmou po Hitachi, uvedla svůj první HD DVD přehrávač v březnu. Podle analytiků však na nich společnost nevydělává - firma iSuppli dokonce tvrdí, že Hitachi ztrácí na každém prodaném kuse kolem 200 dolarů.

Komponenty nutné pro výrobu HD DVD přehrávače spolu s nezbytnými propojovacími kabely prý stojí 700 dolarů, uvedla iSuppli, Toshiba však jednotky prodává za 450 až 550 dolarů.

Blu-ray vs HD-DVD

Blu-ray - 25GB v jedné vrstvě

Blu-ray disk dovoluje nahrát přes dvě hodiny HDTV záznamu nebo více než 13 hodin SDTV (rozlišení 720 x 483 bodů) vysílání na jediný 25GB disk. Plány výrobců počítají s médiem, které nabídne kapacitu 50GB. O formát se primárně stará japonská Sony.

HD-DVD - 15GB v jedné vrstvě

HD-DVD byl standardizován organizací DVD Forum. Umí uložit až 15GB do jedné vrstvy, 30GB do dvou. O jeho vývoj pečují společnosti NEC, Toshiba a Microsoft.

ISuppli je přesvědčena, že si Toshiba snaží nízkými cenami ve srovnání s konkurencí (Blu-ray přehrávače se prodávají kolem 1000 dolarů), získat trh. Domnívají se však, že jde až o příliš velký finanční risk, který by se mohl negativně projevit na stabilitě celé firmy.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám