Hlavní obsah

Rusko chce od Facebooku vysvětlit smazání účtů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Moskva

Ruská státní cenzurní agentura Roskomnadzor žádá po provozovateli sociální sítě Facebook vysvětlení, proč odpojil účty některých ruských médií. Úřad konkrétní účty neupřesnil. Agentura Reuters poznamenala, že výzva přichází poté, co společnost Facebook v úterý oznámila smazání několika stovek profilů spojených se skupinou Rusů, které americké úřady obvinily z pokusů ovlivnit volby v USA.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Roskomnadzor podle RIA Novosti považuje odpojení účtů blíže neupřesněných ruských médií za pokračování nepřátelské politiky společnosti Facebook vůči ruským uživatelům. Úřad tvrdí, že Rusové i zahraniční uživatelé Facebooku se nyní k ruskému zpravodajství dostávají obtížněji.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg v úterý vysvětlil, že smazané stránky měly vazby na skupinu známou jako Federální zpravodajská agentura (FAN), která je podle analytiků Facebooku propojena s Agenturou pro výzkum internetu (AII). Dodal, že aktuální krok firmy je součástí snahy zbavit se falešných a manipulativních účtů.

Facebook terčem kritiky

Facebook se snaží napravovat svou reputaci nejen v souvislosti se šířením manipulativních informací přes své stránky. V posledních týdnech je totiž tato sociální síť terčem kritiky kvůli uniku dat zhruba z 87 miliónů uživatelských účtů. Kauza vypukla v polovině března, kdy se ukázalo, že data zneužila britská společnost Cambridge Analytica při vývoji softwarových nástrojů pro podporu kampaně Donalda Trumpa během volby amerického prezidenta.

Cambridge Analytica měla oficiálně vyvíjet program pro předpověď preferencí voličů, ve skutečnosti však bylo snahou firmy ovlivnit jejich rozhodování. Aplikace totiž čerpala privátní data z profilů desítek miliónů uživatelů a celý systém následně utvářel profil voličů, mezi které pak cíleně distribuoval politickou reklamu.

Facebook v reakci oznámil zpřísnění ochrany citlivých dat lidí a rozhodl se ukončit spolupráci s podniky, které se zabývají shromažďováním údajů o spotřebitelích. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám