Hlavní obsah

Někteří klienti Telecomu dostali šokující měsíční účty

ČTK, Jiří Novotný

Český Telecom eviduje již 920 zákazníků, kteří si stěžovali, že jim náhle neskutečně stoupl měsíční účet za telefon. Místo několika stokorun teď mají v průměru zaplatit deset tisíc. Rekordně vysoký reklamovaný účet dokonce přesáhl sto tisíc korun. "Tyto případy začaly loni v prosinci a stále se množí.

Foto: Tomáš Vítámvás

Petra Zajíčková (BHL ZEKATEL Žďár nad Sázavou)

Článek

Dochází k nim kvůli nechtěnému přesměrování modemu pro telefonické připojení na internet v počítači klientů na linky zpoplatněné zvláštním tarifem," sdělil v pátek mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha. Na dotaz Práva, kolik z téměř tisíce reklamací bylo uznáno za oprávněné, opověděl ředitel pro péči o zákazníky Telecomu Milan Dorko: "Žádná. Nemůžeme je uznávat, protože účtovaná spojení se prokazatelně uskutečnila."

Žluté linky

Ve své síti již Telecom omezil na maximálně deset minut volání na tzv. žlutou linku, začínající trojčíslím 900. I za tak krátkou dobu však klient zaplatí šest set korun. Minutový tarif je totiž 60 Kč.

Na některých internetových serverech, například s erotickým obsahem, jsou odkazy, které po jejich prokliknutí buď přesměrují modem počítače na žlutou linku, jež je zpoplatněna zmíněnou sazbou 60 Kč/min., nebo do některé exotické země. Navíc existují i stránky, kde není jasně uvedeno, kolik uživatel za připojení zaplatí. Po provozovatelích žlutých linek proto Telecom smluvně požaduje zveřejnění informací o ceně.

"Snažíme se také zákazníky preventivně upozornit, že se jim v průběhu několika dnů nezvykle svedl účet. Kapacita našeho pracoviště, které je to technicky schopno zajistit, je ovšem omezená," uvedl Crha.

Ostatní operátory Telecom vyzval k doplnění propojovacích smluv o opatření, které by zabránila nevyžádaným spojením. Například Aliatel již vyžaduje od provozovatelů linek závazky, že své klienty dostatečně informují a nepostupují v rozporu s platnou legislativou. Společnost GTS volání na žluté linky standardně zákazníkům blokuje a umožňuje je pouze na jejich výslovné přání.

Český Telecom doporučuje uživatelům, připojeným na internet přes telefon, aby nastavení svého Dial-Up prověřili. Dále by měli ve všech svých aplikacích zakázat automatické vytáčení linky a zamezit spouštění aplikací typu ActiveX, které mohou přesměrování způsobit. Za poplatek 63 korun rovněž mohou požádat o zablokování některých volání.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám