Hlavní obsah

Jediná dobrá rada je nebát se konkurence

Novinky, Antonín Falta
Hannover

Předseda představenstva společnosti 2NTELEKOMUNIKACE Miroslav Hofman řekl Právu:

Foto: Pavel Kalina

Pohled na židovskou mši

Článek

* Jak vnímají odborní návštěvníci a vystavovatelé na CeBIT, že se tohoto veletrhu pravidelně zúčastňuje již čtyři roky česká firma?

Již při první účasti na CeBIT jsme byli vnímáni jako rovnocenný účastník. V mezinárodním prostředí, při účasti vystavovatelů z padesáti zemí není další vystavovatel nijak výjimečný. Vystavovatelé podobných produktů zaznamenali dalšího konkurenta. Naši partneři, například firma Siemens, jejíž komponenty používáme, byli s naší účastí velmi spokojeni. Pro letošní rok navíc firma zařadila naše výrobky na svoji expozici v rámci partnerského programu.

* A reakce vlastních návštěvníků?

Jednoznačně příznivé byly i reakce zákazníků, které zajímala pouze kvalita, cena, spolehlivost a rychlost dodávek.

* O co je na vašem stánku největší zájem a proč?

Zákazníci u nás, jako u poměrně malé firmy, hledají to, co od velkých firem nedostávají. Chytré nápady, jak využít současné technologie pro získání úspory a konkurenční výhody. Jak pro laiky mnohdy nesrozumitelnou technologii proměnit v jednoduchý užitek pro firmu nebo živnostníka kdekoli na světě. A situace na trhu telekomunikačních služeb, s nimiž pracují naše produkty, je na celém světě poměrně vyrovnaná.

* S čím jste letos na CeBIT překvapili?

Zejména širokou typovou řadou GSM bran, která překrývá velmi rozmanitý trh. Příkladem může být služba CallBack. Tu využijí firmy, kde se zaměstnanci pohybují v terénu a často telefonují do firmy, a organizace, kde volají zaměstnanci ze zahraničí, například dopravní a spediční firmy.

* Proč je CallBack tak úspěšný?

Při volání zaměstnanců do firmy umožňuje soustředit placené hovory na jednu mobilní linku s nejvýhodnějším tarifem. Ze strany mobilního účastníka se spojení neuskuteční, neplatí nic. Při mezinárodním spojení využívá výhodnější ceny příchozího roamingu v kombinaci s výhodným tarifem na GSM bráně. Funkce není závislá na zvoleném tarifu u mobilního účastníka, pracuje stejně pro tarifní i předplacené programy.

Magnetem pro zákazníky je i to, že z jednoho jediného softwaru podporujeme telefonování, mailování, hlasové schránky, SMS, kalendář, zpracování obchodních případů, sdílení informací obchodníky a další služby. To vše v ceně přístupné malým a středním firmám. Perličkou může být on-line obrazová a hlasová komunikace s návštěvníky webu.

* Co vlastně obnáší pro českou firmu vystavovat na největším počítačovém veletrhu v Evropě?

Pracovní tým se na CeBIT začíná připravovat měsíce před zahájením. Jazykovými kursy, schopnostmi hovořit s partnery o výhodách našich technologií místo prezentace technických detailů. Dobře víme, že firmy se liší nejen technologií svých produktů, ale často i technologií komunikace se svými potenciálními zákazníky.

* Co byste na závěr doporučil českým podnikatelům v informačních technologiích, aby dosáhli podobných úspěchů jako vaše společnost?

Jedinou dobrou radou je nebát se. Nebát se srovnání s evropskou konkurencí, nebát se cizího prostředí. Zákazníci na celém světě jsou stejní lidé jako my, používají stejné technologie a řeší stejné uživatelské problémy. Pokud jim přinášíme dobré nápady, jak je zvládnout, jsou k nám velice vstřícní a přátelští.

Reklama

Související témata:

Související články

Hrej a neplať 12/2003

Dnes pro vás mám v Hrej a neplať sice jenom jednu, zato ale pořádnou - devadesátimegové freeware RPG, které klidně snese srovnání s takovými tituly, jako...

Kde hledat na internetu peníze

Peníze dělají peníze. Platnost tohoto rčení si můžete vyzkoušet investováním volných finančních prostředků do dluhopisů, podílových listů nebo akcií. Internet...

Preclíkem proti válce

Zvláštním způsobem se rozhodl provozovatel internetové stránky bretzelforbush.com zabránit válce. Na webu si zákazník může objednat alsaské preclíky...

Výběr článků

Načítám