Hlavní obsah

Facebook končí s tříděním obsahu, lidem se změna nelíbila

– San Francisco

Facebook nebude pokračovat ve vývoji rozdělené hlavní stránky (newsfeedu), kterou testoval od října v šesti zemích světa včetně Slovenska. Lidé prý v průzkumech dali najevo, že si nepřejí, aby byl jejich obsah rozložen mezi dva newsfeedy; jeden s příspěvky od přátel a rodiny a druhý s materiálem od médií či značek.

Foto: Thomas White, Reuters

Logo sociální sítě Facebook. Ilustrační foto

Článek

"Zkoušíme hodně nápadů – některé dopadnou dobře a spustíme je, jiné nefungují a upustíme od nich. Dnes se zbavujeme něčeho, co nefungovalo: testu Explore Feedu," napsal na Twitter Adam Mosseri, který má ve Facebooku na starosti vývoj hlavní stránky.

Jako Explore Feed byl označován sekundární tok příspěvků z komerčních účtů, kde se uživatelům zobrazoval obsah, který algoritmus sociální sítě vyhodnotil jakožto zajímavý pro daného jedince. Okamžitě po jeho uvedení se však objevily stížnosti, že nová služba nabízí jen nepravdivé senzační zprávy a naprosté banality.

"Dali jste nám odpověď: lidé nechtějí dva oddělené feedy. V průzkumech nám lidé řekli, že byli méně spokojeni s příspěvky, které se jim zobrazují, a to, že měli dva oddělené feedy, jim reálně nepomohlo ve zlepšení kontaktu s rodinou a přáteli," napsal Facebook.

Testovalo se od loňského podzimu

Facebook spustil test na podzim 2017 tajně a zejména v redakcích v zapojených zemích poté vypukla panika, když médiím na webové stránky ze dne na den přestali chodit lidé, kterým se už příspěvky nezobrazovaly v hlavní nabídce. Také se objevily zprávy, že nový systém pomáhá šíření falešných zpráv, které zpravidla generují větší aktivitu uživatelů. "Lidé obvykle nesdílejí nudné zprávy s nudnými fakty," řekl tehdy Filip Struhárik ze slovenského Denníku N, který se dlouhodobě věnuje problematice sociálních sítí.

"Myslíme si, že nedávné změny provedené na News Feedu, které kladou větší důraz na smysluplné sociální interakce, jsou lepší odpovědí na zpětnou vazbu, kterou jsme od lidí dostali ve smyslu, že chtějí vidět víc od přátel a rodiny," napsal Facebook. Tyto změny samy o sobě prý omezují přísun obsahu od firem, značek nebo médií.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám