Hlavní obsah

Deníky expandují na internetu, New York Times je zde zdarma

Zahraniční deníky si uvědomují problém s konkurencí v podobě internetových zpravodajských portálů. Ty silně ubírají reklamu z tištěných médií a noviny se tak leckde potýkají s velkými finančními problémy. List New York Times (NYT) se rozhodl proti tomuto trendu bojovat a uvolnil všechny své články na internet zdarma.

Deníky expandují na internetu, New York Times je zde zdarma

NYT zavedl placenou internetovou službu TimesSelect před dvěma lety. Roční poplatek za připojení na vybrané články a sloupky činil 49,95 USD, tedy téměř 1000 Kč, měsíční pak 7,95 USD. Kromě aktuálních zpráv a sloupků budou mít uživatelé k dispozici i archiv až do roku 1987. Zpoplatněn bude pouze archiv článků z období let 1923 až 1986.

Společnost se rozhodla zrušit placený přístup k článkům, protože tato služba jí nepřinesla takové příjmy, jaké očekávala. TimesSelect měl v srpnu kolem 787 000 zákazníků, většinu z nich však tvořili lidé, kteří si předplatili noviny a studenti, kteří měli přístup na stránky zdarma. Platících předplatitelů bylo pouze 227 000.

Společnost doufá, že díky uvolnění přístupu na internet se jí podaří zvýšit příjmy z internetové reklamy. Internetové příjmy jsou pro americké novinové společnosti důležité, protože stále více zájemců se obrací na internet, a firmám tak klesají příjmy z prodeje novin a novinové reklamy.

Mediální firmy se kdysi domnívaly, že nejlepší strategií pro zlepšení zisku a příjmů je zpoplatnit přístup na část či většinu internetových stránek. V posledních letech se však ukazuje, že výdaje na internetovou reklamu prudce rostou, a ta se tak stává mnohem lepším zdrojem příjmů.

Poplatek za připojení na část svých internetových stránek vybírá také Financial Times a Wall Street Journal.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků