Hlavní obsah

Deníky expandují na internetu, New York Times je zde zdarma

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

NEW YORK

Zahraniční deníky si uvědomují problém s konkurencí v podobě internetových zpravodajských portálů. Ty silně ubírají reklamu z tištěných médií a noviny se tak leckde potýkají s velkými finančními problémy. List New York Times (NYT) se rozhodl proti tomuto trendu bojovat a uvolnil všechny své články na internet zdarma.

Článek

NYT zavedl placenou internetovou službu TimesSelect před dvěma lety. Roční poplatek za připojení na vybrané články a sloupky činil 49,95 USD, tedy téměř 1000 Kč, měsíční pak 7,95 USD. Kromě aktuálních zpráv a sloupků budou mít uživatelé k dispozici i archiv až do roku 1987. Zpoplatněn bude pouze archiv článků z období let 1923 až 1986.

Společnost se rozhodla zrušit placený přístup k článkům, protože tato služba jí nepřinesla takové příjmy, jaké očekávala. TimesSelect měl v srpnu kolem 787 000 zákazníků, většinu z nich však tvořili lidé, kteří si předplatili noviny a studenti, kteří měli přístup na stránky zdarma. Platících předplatitelů bylo pouze 227 000.

Společnost doufá, že díky uvolnění přístupu na internet se jí podaří zvýšit příjmy z internetové reklamy. Internetové příjmy jsou pro americké novinové společnosti důležité, protože stále více zájemců se obrací na internet, a firmám tak klesají příjmy z prodeje novin a novinové reklamy.

Mediální firmy se kdysi domnívaly, že nejlepší strategií pro zlepšení zisku a příjmů je zpoplatnit přístup na část či většinu internetových stránek. V posledních letech se však ukazuje, že výdaje na internetovou reklamu prudce rostou, a ta se tak stává mnohem lepším zdrojem příjmů.

Poplatek za připojení na část svých internetových stránek vybírá také Financial Times a Wall Street Journal.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám