Hlavní obsah

Účet byl uzamčen, zkouší podvodníci napálit klienty České spořitelny

Novinky, Ondřej Husák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Poklidnými vodami českého internetu se v těchto dnech začala šířit nová podvodná zpráva, která cílí na klienty České spořitelny. Kyberzločinci se prostřednictvím ní snaží z důvěřivců vylákat přihlašovací údaje a následně i peníze z účtu. Tvrdí přitom, že kvůli aktualizaci byl účet uzamčen.

Foto: koláž Novinky.cz s využitím České spořitelny

Ukázka podvodného e-mailu

Článek

Před novými phishingovými zprávami varovali v úterý přímo zástupci České spořitelny. „Rádi bychom vás upozornili na nový podvodný e-mail, který vzbuzuje dojem, že byl zaslán Českou spořitelnou, a jehož cílem je vylákání osobních údajů klientů. Prosím, v žádném případě na tento e-mail nereagujte a přepošlete nám ho na phishing@csas.cz,“ uvedli zástupci banky.

„Váš účet byl uzamčen z důvodu aktualizace zabezpečení. Zabezpečte, prosím, své údaje, abyste odemkli svůj účet,“ stojí v podvodné zprávě, kterou mohou pochopitelně dostat i lidé, kteří účet ve spořitelně vůbec nemají.

Muž přišel kvůli podvržené stránce o 65 tisíc

Krimi

Kyberzločinci nevyžádané e-maily totiž rozesílají co nejvíce lidem, aby zvýšili možnost úspěšného útoku. Vzhledem k tomu, že je e-mail psán bez chyb, mohou se majitelé účtů u České spořitelny nechat opravdu napálit.

Problém přitom nepředstavuje samotný phishingový e-mail, ale odkaz na konci zprávy – prostřednictvím něj mohou lidé údajně odblokovat svůj účet. Pokud na něj důvěřivci skutečně kliknou, jsou již jen krůček od vybílení bankovního účtu. Se znalostí telefonního čísla je totiž pro podvodníky hračkou vylákat od lidí potvrzovací SMS zprávu, pomocí které mohou například provádět peněžní transakce.

V ohrožení jsou přitom i jedinci, kteří nemají na bankovním účtu příliš mnoho financí. Útočníci mohou touto cestou sjednat bez vědomí majitele klidně i půjčku. A tyto peníze následně vyberou.

Problém se týká i klientů dalších bank

Podle zástupců spořitelny obdobné podvodné e-maily dostávají v těchto dnech také klienti ostatních bank. „Věnujte zvýšenou pozornost e-mailům, které budí dojem, že byly zaslány vaší bankou, především pak přílohám a internetovým odkazům, které tyto e-maily obsahují – neotvírejte je, ani je nestahujte! V případě jakýchkoliv pochybností nás kontaktujte na bezplatném telefonním čísle 800 207 207 nebo na phishing@csas.cz,“ poradili zástupci banky.

„Pamatujte, že žádná banka po svých klientech nikdy nevyžaduje e-mailem, SMS zprávou ani přes sociální sítě jejich osobní přihlašovací údaje do digitálního bankovnictví nebo z platebních karet,“ uzavřeli.

Reklama

Související témata:

Související články

Podvodníci lákají na iPhone zadarmo

Jako lavina se internetem šíří podvodné nabídky, ve kterých kyberzločinci lákají na prémiové chytré telefony zadarmo – zpravidla na iPhony od Applu. Zneužívají...

Výběr článků

Načítám