Hlavní obsah

Chcete 2500 Kč na nákup? Lidl varoval před podvodníky

Novinky, mif

Po více než roce zkusili internetoví podvodníci oprášit starý trik, pod značkou Lidl nabízejí lidem dárkové poukazy v hodnotě 2500 Kč zadarmo. Údajně má jít o součást oslav 46. výročí společnosti. Podvodné zprávy se šíří především přes sociální síť Facebook, ale také jako zprávy v prostředí WhatsAppu či Messengeru.

Foto: koláž Novinky.cz

Takto vypadají podvodné stránky pod hlavičkou Lidlu

Článek

„Oslavujeme naše 46. výročí a rozdáváme dárkový poukaz 2500 Kč každému!“ lákají podvodníci prostřednictvím smyšlených nabídek.

Do soutěže se přitom podle nich zařadí každý, kdo zodpoví několik jednoduchých otázek a soutěžní výzvu odešle dalším 20 známým prostřednictvím WhatsAppu, případně ji nasdílí na svou zeď na Facebooku.

Vrátíme vám peníze, tvrdí podvodníci

Bezpečnost

Lidé podvodné zprávy rozesílají sami 

A podle ohlasů uživatelů jim důvěřivci skutečně sedají na lep, nabídku rozesílají často lidé svým známým s vidinou toho, že by mohli skutečně získat poukaz zadarmo. Právě proto se podvodné zprávy v poslední době tak hojně šíří prostřednictvím komunikačních programů i sociálních sítí.

Problém nastane poté, co důvěřivci otevřou údajné výherní stránky. Ty je totiž přesměrují na podvodný web, na kterém je nutné vyplnit řadu osobních údajů. A právě na to počítačoví piráti čekají.

Uživatelé jim totiž naservírují svoje citlivá data, která mají na černém trhu cenu zlata, jako na podnosu. S jejich využitím mohou kyberzločinci snadněji cílit na konkrétní uživatele další útoky, aby z nich vylákali peníze, případně jejich identitu ve světě jedniček a nul zneužili.

Na klienty českých bank útočí hackeři ve velkém

Bezpečnost

Zkoušejí to i s botami

Lidl se již od celé „soutěže“ distancoval. „Vážení zákazníci, na internetu a v aplikaci Whatsapp opět koluje podvodná výzva, na kterou neklikejte. Nejedná se o naši kampaň,“ upozornili v podělí pracovníci Lidlu na Facebooku.

Uživatelé by neměli na podobné výzvy reagovat. A je úplně jedno, zda jde o poukazy, značkové boty nebo cokoliv jiného. V minulosti totiž stejný trik zkoušeli internetoví podvodníci pod hlavičkou společnosti Adidas.

Foto: mif, Novinky

Takto vypadají podvodné webové stránky slibující značkové zboží zadarmo

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám