Hlavní obsah

Kybernetické útoky stály firmy za poslední rok 315 miliard dolarů

Kybernetické útoky stály v posledních 12 měsících celosvětově firmy 315 miliard dolarů. Napadený byl přitom každý šestý podnik. Navzdory mediálně známým případům narušení bezpečnosti a stále častějším hackerským útokům se téměř polovina firem nadále vystavuje riziku tím, že nemají žádnou komplexní strategii pro prevenci digitální trestné činnosti. Vyplývá to ze studie společnosti Grant Thornton.

Foto: Archiv, Právo

V Česku hrozí spíše útok na databáze osobních dat než kyberútok na strategickou infrastrukturu.

Článek

Podniky v EU zaznamenaly škody kolem 62 miliard dolarů, v Asii a Tichomoří 81 miliard a v Severní Americe 61 miliard USD. Průměrný kybernetický útok stojí podnik 1,2 procenta příjmů. Nejvíce ohrožený se cítí finanční sektor.

„Kybernetické útoky jsou stále významnějším nebezpečím pro podnikání. Nejedná se jen o náklady ve finančním smyslu, ale také o vážné poškození pověsti společnosti, jako se to stalo v případě webového portálu Ashley Madison, ze kterých se hackerům podařilo odcizit 36 miliónů e-mailů," uvedl partner Grant Thornton Advisory David Pirner.

V Česku hrozí spíše útok na databáze osobních dat než kyberútok na strategickou infrastrukturu. Bankovní sektor je podle Pirnera připraven relativně dobře. Ví totiž, na co se připravit, a navíc jsou banky pod palbou hackerů každý den. České banky byly zřejmě zčásti oběťmi loňského útoku mezinárodní skupiny Carbanak, která sérií napadení získala celosvětově přes 20 miliard korun.

Podle odborníků není v Česku pravděpodobný podobný masivní kybernetický útok, jenž nedávno postihl britského operátora TalkTalk, který mohl vést ke krádeži osobních údajů všech více než čtyř miliónů zákazníků, případně by spíše mířil na některého z virtuálních hráčů. „Velcí mobilní operátoři nevyužívají odlišné zabezpečovací systémy než jiné velké firmy a na bezpečnosti spíše nešetří. U nízkonákladových operátorů může být ale situace jiná," uvedl specialista na počítačovou bezpečnost společnosti DCIT Karel Miko.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám