„Podvodů přes Facebook stále přibývá. Pachatelé se jeho prostřednictvím snaží vylákat přihlašovací údaje k internetovému bankovnictví klienta a z něj pak následně vyčerpat jeho peníze,“ uvedli zástupci banky.

Podle nich ale zůstatek na bankovním účtu není jedinou motivací podvodníků. „V poslední době také pachatelé díky takto získaným údajům zřizují klientům přes internetové bankovnictví úvěrové produkty, ze kterých následně peníze vyberou,“ stojí v prohlášení České spořitelny.

Žádosti o peníze neřešte přes Facebook

„Přihlašovací údaje k internetovému bankovnictví je nutné si bedlivě hlídat a chránit je před vyzrazením. Proto nikdy nedejte na jakkoli úpěnlivě znějící výzvy, podoba podvodu se může časem změnit. Případné žádosti ‚přátel‘ o peníze si raději ověřte u svých přátel telefonicky, a pokud jim následně budete chtít nějakou částku poslat, udělejte to vždy standardním přihlášením do svého internetového bankovnictví. Nikdy také nepřeposílejte žádné své autorizační SMS zprávy další osobě,“ uvedli zástupci banky.

Na podvodné zprávy by lidé neměli v žádném případě reagovat – týká se to zpráv rozesílaných přes sociální sítě i ty, které jsou šířeny prostřednictvím e-mailu. „Pokud jste to už ale udělali, doporučujeme vám okamžitě kontaktovat naši bezplatnou informační linku 800 207 207 a zablokovat přihlašovací údaje k vašemu internetovému bankovnictví,“ uzavřeli zástupci České spořitelny.

Svou banku by lidé měli kontaktovat při podezření vždy. V minulém týdnu se totiž podvodníci zaměřili například na klienty Komerční banky a GE Money Bank. [celá zpráva]