Hlavní obsah

Sofistikovaný útok, nebo banální chyba? Úniky citlivých informací nejsou výjimečné ani ve sportu

Novinky, Petr Blažek (Zdroj: eset.cz)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

St. Louis Cardinals, tým americké profesionální baseballové soutěže, čelí podezření z průniku do počítačového systému konkurenčního týmu. Podle zprávy v americkém deníku New York Times se pracovníci týmu St. Louis Cardinals dostali k databázi citlivých informací klubu Houston Astros – jde především o interní komunikaci ohledně přestupů, statistik hráčů a reportů od klubových skautů.

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto

Článek

New York Times připomínají, že obdobné citlivé informace unikly týmu Houston Astros již v létě 2014. Tenkrát se se dokonce objevily na internetu, ale na rozdíl od současného případu se nepodařilo najít žádné stopy, které by vedly k pachateli. Objevily se spekulace, že má jít o pomstu některého z pracovníků Cardinals za to, že současný generální manažer Astros dlouho zastával stejnou pozici právě u Cardinals.

Do jaké míry šlo o sofistikovaný útok – a zda náhodou někdo nevyužil nějakou banální chybu typu funkční přístupové údaje dávného zaměstnance – bude předmětem vyšetřování. V každém případě jde o další ukázku toho, že sportovní týmy někdy udělají opravdu hodně, aby se dostaly k informacím od konkurence. Dosud nejznámějším příkladem byla krádež technické dokumentace ve Formuli 1: tým McLaren přišel v roce 2007 o všechny body v seriálu za to, že využil technickou dokumentaci, která byla ukradena týmu Ferrari.

„Každá organizace s miliardovým rozpočtem (Astros vydávají jen na platy hráčů 65 mil. dolarů, tedy přes 1,5 miliardy korun, pozn. aut.) musí počítat s tím, že jejich interní informace budou pro konkurenci zajímavé. Opět se potvrzuje platnost úsloví, že není otázka, zda ta či ona organizace bude terčem počítačového útoku, ale pouze kdy se tak stane. A je potřeba být na to připraven,“ komentuje Martin Skýpala, produktový specialista ze společnosti ESET.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám