Analytici konzultační agentury ABI Research uvádějí, že hlavním impulsem pro zájem firem o bezpečnější autentizaci je série incidentů, kdy došlo k úniku uživatelských jmen a hesel a k jejich zneužití.

Dvoufaktorovou autentizaci uživatelům nabízejí vedle finančních institucí také poskytovatelé internetových služeb jako je Google, Facebook, nebo Twitter. A okruh těch, kdo nechtějí spoléhat na samotná hesla, stále roste.

Nejrozšířenější formou druhého faktoru byly v začátcích této technologie hardwarové tokeny. „V posledních letech jsou hardwarové tokeny v čím dál větší míře nahrazovány softwarovými řešeními, která využívají ke generování jednorázových hesel zabezpečené aplikace ve smartphonech,“ komentuje Monolina Sen, analytička ABI Research.

Aktuální kauzou, která může přitáhnout pozornost firem k lepšímu zabezpečení procesu přihlašování uživatelů, je podvod v americké společnosti Scoular. Účetní této společnosti poslali 17 milionů dolarů kamsi do Číny na základě pokynu, který podvodníci dokázali poslat z nedostatečně zabezpečeného emailového účtu generálního ředitele.