Hlavní obsah

Falešný e-mail chce získat přístup k účtům České spořitelny

Novinky, adr
PRAHA

Na tisíce klientů České spořitelny útočí od 11. října poměrně nebezpečná e-mailová zpráva. Od uživatelů internetového bankovnictví Servis 24 se snaží vylákat údaje, týkající se jejich finančních účtů.

Foto: Novinky
Článek

E-mail, který je sám o sobě jakýmsi varováním před falešnými elektronickými zprávami, je napsán česky. Obsahuje interaktivní odkaz, který budí zdání, že vede ke službě Servis 24. Pokud však klient ČS na tuto stránku přistoupí a zadá do ní přístupové údaje, odešle je podvodníkům, kteří pak mohou libovolně nakládat s jeho bankovním účtem.

Jeden z těchto podvodných e-mailů dostala redakce Novinek.cz ve středu pozdě večer. O podvodné zprávě jsme okamžitě informovali Českou spořitelnu.

Banka doporučila obětem zablokování účtu

Podle mluvčí banky Kláry Gajdůškové se neznámým útočníkům falešným e-mailem podařilo oslovit několik tisíc lidí. "Drtivá většina našich klientů je dobře informována a pozná, že jde o podvodnou zprávu," uvedla mluvčí. 

Pokud by však podle ní někdo skutečně odeslal pomocí webového formuláře svá data, doporučuje spořitelna okamžité zablokování přístupu k bankovnímu účtu.

"Většina klientů díky dobré informovanosti na podvodný e-mail nereagovala, ale informovala banku. Česká spořitelna má v současné době informaci, že někteří klienti na e-mail přesto reagovali, avšak počet těchto klientů zatím není znám. Důležité je, že nedošlo k žádnému poškození klienta, tedy nebyly odčerpány neoprávněně žádné finanční prostředky z účtu klientů ČS, " sdělilo tiskové oddělení ČS. 

Při šetření tohoto případu Česká spořitelna spolupracuje s Policií ČR.

Plné znění podvodného e-mailu:

Ceska sporitelna - Pozor! Nove bezpecnostni standardy. Dobry den vazeni klienti!

Leto roku 2006 bylo pro Banku nejzavaznejsim z hlediska poctu nelegalnich operaci.

Cim dal vice maji podvodnici zajem o duvernou informaci nasich zakazniku.

Velke mnozstvi lidi se na nas obraci s zadosti zamezit vzniku nebezpeci ztraty peneznich prostredku z uctu.

S ohledem na soucasny stav vyhlasuje Banka nasledujici mesic za mesic boje s frodem.

Do 1.listopadu musi vsechny nasi klienti aktivovat novy system bezpecnosti vlastnich uctu.

Provedli jsme velkou praci pro zlepseni bezpecnosti. System byl zkontrolovan uznavanymi odborniky v oboru elektronickych plateb, a vsechny nezavisli experti potvrdili ucinnost systemu proti frodu. Z duvodu nebezpeci mozneho zneuziti techto udaju podvodniky nejsou tyto data zverejnena v otevrenych zdrojich

Vy jste byl (a) zvolen (a) jako jeden z ucastniku finalniho stadia testovani systemu.

V soucasne dobe Vam navrhujeme vyuzit odkaz https://www.servis24.cz/ebanking-s24/ a standardnim zpusobem prihlaseni do Internet bankingu aktivovat novy bezpecnostni system.

V aktualnim stadiu provozu jsou mozne nektere nesrovnalosti.

Pripoustime jejich existenci, a proto prosim nezasilejte dodatecne popisy vznikajicich potizi, prace na jejich odstraneni jiz probihaji.

Musime Vas informovat o bezpodminecnem pouziti noveho systemu od listopadu, v opacnem pripade budou Vase ucty zablokovany do okamziku uplne identifikace Vasi osoby. Proto doporucujeme v nejkratsi mozne dobe prejit na novy bezpecnostni standard.

S pozdravem, Oddeleni Banky pro ochranu pred frodem.  

Anketa

Myslíte si, že se na falešný e-mail napodobující internetové bankovnictví Servis 24 nachytá hodně lidí?
Ano, jde o zdařilý podfuk
68 %
Spíše ne, max. půjde o desítky osob
20 %
Zpráva zmate nanejvýše pár jedinců
9,9 %
Nikdo se nenachytá, lidé znají nástrahy phishingu
2,1 %
Celkem hlasovalo 8594 čtenářů.

Co je phishing?

Internetoví podvodníci často rozesílají e-maily, které vyvolávají dojem, že pocházejí od důvěryhodné firmy, banky, úřadu nebo webové stránky. 

Pomocí těchto zpráv se útočníci snaží vylákat citlivé informace, které se týkají například bankovních kont. Tato data následně využívají k odčerpání financí z účtu postiženého.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám