Hlavní obsah

Seznam představil nový reklamní systém Sklik.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Začátkem léta rozjel Seznam.cz nový reklamní systém nazvaný Sklik. Konkrétně jde o PPC systém (pay per click - platba za klik), kde uživatel zaplatí jen za zákazníka, který klikne na jeho inzerát. Uživatel si může stanovit, kolik ho to bude stát. Platí totiž za prokliky zobrazovaných inzerátů a ne za jejich zhlédnutí, jak je běžné například u bannerové reklamy. Oproti ostatním PPC systémům má Sklik také tu výhodu, že se inzeráty zobrazují ve výsledcích vyhledávání nejpoužívanějšího českého vyhledávače.

Článek

Vyhledávací portál Seznam začal v červnu testovat očekávaný reklamní systém typu PPC (pay per click - platba za klik), který pojmenoval Sklik. Inzerent k propagaci svých výrobků a služeb na internetu nepotřebuje žádného prostředníka, vše si může zařídit sám. Sklik zobrazí inzerát, který si uživatel sám napíše. A zobrazí ho ve výsledcích vyhledávání na Seznamu.

Inzerent platí za zobrazování inzerátů přes tzv. Peněženku. Jde o nástroj, který mj. slouží i k zasílání SMS ze Seznam Emailu. Do Peněženky dostane inzerent peníze bankovním převodem nebo pomocí SMS a po transakci vidí stav svého konta v Skliku. Z této částky se odečítají prokliky inzerátů, přičemž inzerent si může nastavit denní limity, kolik chce utratit. V systému Sklik si cenu zobrazovaných inzerátů nastavují registrovaní uživatelé sami, přičemž minimální cena, za kterou mohou získat zákazníka, je 0.20 Kč (včetně DPH).

Inzerenti postupně zjišťují, že nabídnutá cena je jen jednou z veličin, která určuje pozici jejich inzerátu. Tou druhou je míra prokliku. Míra prokliku je v procentech naměřená pravděpodobnost, že na inzerát někdo klikne, a má důležitý vliv na pozici inzerátu. Pro uživatele to znamená, že čím více se bude na inzerát klikat, tím výše bude umístěn a prokliky na něj budou lacinější.

Ve výsledcích vyhledávání se zobrazují pod sebou 3 inzeráty, v sekci Zboží se od 21. září zobrazuje celkem 8 inzerátů v jednom sloupku.

V průběhu veřejného testování od začátku června si uživatelé vytvořili v Skliku přes 4 000 uživatelských účtů. V těchto účtech si uživatelé zadali celkem přes 16 000 inzerátů.

Systém Sklik si může nezávazně vyzkoušet každý, kdo provozuje internetové stránky, kterým chce dělat reklamu. Pokud jste se ještě neregistrovali do žádné ze služeb Seznamu, můžete tak učinit na http://registrace.seznam.cz, a pak přejít na adresu Skliku, www.sklik.cz. Do Skliku se přihlásíte uživatelským jménem a heslem, které jste zvolili při registraci na jakékoliv službě Seznamu. Po přihlášení si můžete vyzkoušet uživatelské prostředí. Bez placení si zkuste vytvořit reklamní kampaň, sestavu, a navrhnout znění inzerátu. Než ale začnete inzerovat naostro, doporučujeme pročíst si nápovědu Skliku, kterou najdete na http://www.sklik.cz/napoveda.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám