Microsoft se tímto krokem snaží vyrovnat rychle rostoucí konkurenci, například vyhledávací portál Google se snaží uvést na trh online balík kancelářských programů. [celá zpráva]

Redmondský výrobce softwaru se uvedení vlastních webových aplikací, které by doplňovaly nebo dokonce suplovaly "stolní" verze programů, dlouho bránil. Loni však začaly probleskovat mezi uživatele první zprávy, podle nichž měl Microsoft pracovat na spuštění online služeb pod značkou "Windows Live" a "Office Live". [celá zpráva]

Tento software dovolí v první fázi zákazníkům vytvářet emailové účty, webové stránky či pracovat na vlastních projektech.

Snahou Microsoftu je uvést funkční online systém, který bude placen z prodeje reklamy, ale také z předplatného, za které by zákazníci firmy získali další funkce, jenž tzv. "free" aplikace neumožňují. Firma však také nechce ohrozit prodej klasických Office - jen v loňském roce na tomto programovém balíku společnost vydělala kolem 44 miliard dolarů (asi 925 miliard korun).