Po grafickém akcelerátoru, který se stal nedílnou součástí nejen herních počítačů, ale nově také kancelářských sestav, na kterých bude provozován operační systém Windows Vista (jeho vizuální nadstavba již vyžaduje schopnosti grafických akcelerátorů) a po urychlovači výpočtů fyzikálního prostředí ve hrách [celá zpráva], je na světě počin společnosti AIseek, pečující o umělou inteligenci.

Systém pracuje v několika rovinách. Na té nejvyšší stojí umělá inteligence starající se o rozhodování herních charakterů, na nižších úrovních pak požadavky na hledání cesty ve virtuálním terénu či jeho analýza. Právě o výpočet dat z "nižších úrovní" by se měl primárně starat akcelerátor umělé inteligence a odlehčovat tak hlavnímu mikročipu v práci.

Podle vyjádření zástupců společnosti AIseek jsou výpočty v oblasti umělé inteligence náročné kvůli vysokému stupni větvení či vyhledávání velkého množství informací. O analýzu těchto dat by se měl starat speciální procesor zvaný "Intia", jehož základem je podle jeho výrobce takzvaná GPC jednotka (graph processing core).

Izraelská společnost nyní hledá vývojáře, kteří by použili ve hrách software pro implementaci podpory její Intia jednotky. Pozici na trhu však bude mít poměrně těžkou - jak uživatelé, tak herní návrháři totiž neradi experimentují a investují do nových technologií.