Mělo by jít o zcela novou technologii ve svém oboru a měla by fungovat na bázi digitálních kabelových dekodérů. Software má obsahovat aplikace, které operátorům kabelových televizí umožní vytvářet a dodávat informace o nabídce programů přímo na obrazovku zákazníkova televizoru. Nezaměnitelnou výhodou softwaru bude také to, že bude schopen zajistit odběr filmů na požádání a interaktivní reklamu pro zákazníky kabelových společností.

"Pro Microsoft TV je to velmi důležitý krok," řekl šéf marketingu divize Microsoft TV Ed Graczyk. Podle něj má firma šanci změnit celé odvětví, píše agentura AP. Pro firmu Microsoft je to ale také zatím nejvýraznější průlom do odvětví interaktivní televize a pokročilých digitálních služeb v oblasti televizního vysílání.

Microsoft se touto problematikou zabývá už zhruba deset let, podle expertů však zatím mířil vedle, tvrdí třeba analytik Josh Bernoff z Forrester Research. "Teď jsou krůček k tomu, aby nabídli správný produkt ve správný čas," řekl Bernoff. Podle něj to neznamená, že Microsoft nakonec i zvítězí, v každém případě je ale schopen konkurovat na trhu. Microsoft by mohl software představit už dnes na konferenci The National Show, která začíná v Chicagu.