Mezi antiviry a jinými bezpečnostními nástroji, které se prodávají na trhu Spojených států, si aplikace z dílny Microsoftu ukousla již 15,4 procent. Balík Windows Live OneCare se průměrně prodává za 29,67 dolarů, připomněla NPD s tím, že to je však o několik desítek procent nižší cena než ta, za kterou oficiálně nabízí balík Microsoft (49,95 dolarů). Elektronický obchod Amazon.com dokonce prodává OneCare za 19,99 dolarů (přibližně 450 korun).

Analytici se domnívají, že společnosti, které se zabývají vývojem a prodejem bezpečnostních nástrojů pro osobní počítače, budou rychlým nástupem Microsoftu v tomto segmentu nemile zaskočeny. OneCare se dostal na americký trh koncem května. Balík obsahuje jak antivirový program, tak antispyware a firewall aplikaci.

Microsoft svým programem sebral vítr z plachet hlavně konkurenční společnosti Symantec, jejíž podíl na trhu s bezpečnostními nástroji poklesl v průběhu června o 10,1 procenta, výrobci McAfee a Trend Micro se podíl snížil o 3,3, resp. 1,3 procent.

Zástupci firmy Symantec nicméně uvedli, že v měsíci červnu dosáhli vůbec rekordních prodejů. Zdůvodnili to tím, že NPD Group zohledňuje pouze prodeje krabicových verzí a ne OEM, které například ke svým produktům přibalují poskytovatelé internetových připojení či výrobci osobních počítačů.

Podle statistik NPD Group je i nadále jedničkou na americkém trhu s bezpečnostním softwarem Symantec s 59,8 procenty, následuje jej Microsoft, jako třetí se umístila s 8,9% firma Trend Micro, čtvrtá je společnost McAfee (7,1 procent).