Sdělením z konce týdne Microsoft potvrdil dohady, které se o jeho plánech šířily minulé týdny. Firma již na svůj budoucí produkt lákala přední nahrávací společnosti.

"Pod značkou Zune přineseme sérii hardwarových a softwarových produktů a první z nich budou k dispozici tento rok," uvedl ve sdělení šéf divize zábavy a služeb Microsoftu Chris Stephenson.

Přehrávače iPod kontrolují podle výzkumné firmy NPD přes polovinu světového trhu digitálních mediálních přehrávačů a v USA plných 75 procent. Servis iTunes má v USA více než 70 procent. "Microsoft rozhodně čeká velká bitva. Bude pro ně těžké vytvořit produkt s podobnou pozicí, jakou má Apple se značkou iPod," řekl ředitel výzkumu JupiterResearch Michael Gartenberg.

Podle analytiků pouhé zopakování formule firmy Apple úspěch nezaručí. Poukazují na příklad japonské Sony, která stejně jako Apple přišla s přehrávačem s vlastním softwarem a hudebním servisem, ale dosud převahu americké firmy a jejích iPodů nenarušila.

Jiní však upozorňují, že v podobné situaci se Microsoftu podařil průlom, když narušil dominanci herní konzole PlayStation od firmy Sony svým produktem Xbox. Microsoft neuvedl, zda se i u svého přehrávače bude ochoten smířit se ztrátami z prodeje hardwaru, aby vydělal na prodeji hudby, videa nebo her, jako to udělal u přístroje Xbox.