Před rokem přitom online nakupovalo pouze 12 procent lidí. Nejčastěji lidé přes světovou síť vybírají elektroniku, knihy, hardware, CD, DVD, oblečení a domácí spotřebiče.

Pravidelní zákazníci internetových obchodů, tedy lidé, kteří zde již uskutečnili alespoň pět nákupů, tvoří čtyři procenta populace ČR. Naopak více než dvě třetiny obyvatel ČR, konkrétně 68 procent, na internetu nikdy nic nekoupily a i nadále mají v úmyslu dávat přednost tradičním způsobům. S online nákupem mají zkušenost zejména lidé mladší, s vyšším vzděláním i příjmem.

K nákupu přes internet vedou lidi nejčastěji nižší ceny ve srovnání s kamennými obchody, úspora času, pohodlí při nákupu a možnost nakupovat kdykoliv během dne. Potenciální zákazníky internetových obchodů naopak nejvíce odrazuje skutečnost, že si nemohou zboží důkladně prohlédnout, případně vyzkoušet. Lidé mají také obavy z obtížné reklamace nekvalitního zboží.

Květnového průzkumu Factum Invenio se zúčastnilo 1001 lidí starších 15 let. Firma šetření organizuje již od roku 2000.